Tuesday, May 29, 2007

Pense à moi

Usch, jag har lite halvsvårt för det där med födelsedagar, och imorgon är det min tur. Och Paulinas.

Det som jag mest, och nästan enbart, värdesatt på mina födelsedagar hittills är början av dagen. Då har jag alltid vaknat upp av att mor knackat på dörren, sjungit för mig och satt ned en bricka med frukost samt plockat några blommor i trädgården och satt i en liten vas på brickan. Vanligtvis några vackra penséer eller rosor. Och jag älskar blommor. De tidigare åren låg jag visserligen vaken och lyssnade på när hon förberedde allt och sov sedan räv när hon knackade på dörren, senare år har jag legat som en död säl.

However, nu finns här ingen mor att förgylla min dag redan från morgonen, och ingen trädgård med penséer i. Ingen flagga att hissa. Jag skall försöka trotsa min numera katastrofala dygnsrytm genom att ställa klockan på 08:00. Mellan 10:00-12:00 ringer jag en av mina lärare i kriminalpolitik och diskuterar den misslyckade hemtentan för att se om jag kan slippa göra om hela provet och istället komplettera skiten. Sedan vet jag inte mer. Baka tårta? Nä, funderar på att ta någon eftermiddags-/kvällsöl eller två på Carmen eller liknande ställe. Hör av Dig om du är sugen på öl.

Imorgon är en perfekt dag att dricka öl på, i alla fall för mig.

7 comments:

Anonymous said...

Grattis på födelsedagen och tack för en bra blogg

frida said...

Grattis på fölsedan!

Jane Doe said...

neo - Tack själv. Roligt att höra att Du gillar't!

mean - Tack så mycket. :)

Hoppas Ni har det bra!

Ohfelia said...

Grattis! Jag kommer och firar din födelsedag när jag får pengar! Kram!

Anonymous said...

Grattis på födelsedagen! Puss puss

Anonymous said...

Tycker att du är väldigt vacker.

Jane Doe said...

M - Gör du så, det vore välkommet. Kram

K - Danke schön!

Anonym - Tack så mycket, eller hur man nu säger. Det värmer. :)