Tuesday, May 08, 2007

Gimme gimme gimme

Ny vecka, fan vad roligt. Tänker inte skriva något längre just för tillfället utan mest uppdatera om das situation. Det blir säkert långt ändå.

Hämtade Anneli på t-centralen i torsdags. Innan vi drog hem till mig så tog vi några öl och en Irish Coffee på Underbara Bar samt Carmen. Jag blev stormfull och knäppte sanslöst många sängbilder, väl hemma, innan jag bestämde mig för att Anneli skulle få sova. Dagen därpå slet jag med min hemtenta. Lagom roligt var det. Den skulle vara inlämnad senast 18:00 på universitetet, och efter mycket svett och nervositet så lyckades jag lägga den i lådan ca. 18:07. Efter det satte vi oss på Carmen för några öl trots att jag egentligen borde ha pluggat inför omtentan.

Efter tre timmars sömn gick jag upp på lördagen. Slängde i mig en smörgås och lite grönt te innan jag sprang till pendeltåget på väg in mot omtentan. Omtentan var löjligt svår, mer har jag inte att tillägga om det. Jag åkte hem igen efter att ha gjort mitt bästa och var fruktansvärt trött. Drog med mig Anneli till city då hon ville kolla i affärer. Egentligen orkade jag verkligen inte, men jag ville inte vara gnällig. Småirriterad och med en jävla värk i kroppen och påtaglig trötthet gick vi runt innan vi satte oss på bryggan i Gamla Stan och tog en öl.



Vi kom hem, jag ställde mig och gjorde mat medan Anneli tog kort, jag bytte om och vi satte i gång med en tvåmanna-förfest. När vi tidigare gick från Gamla Stan till Slussen så bestämde jag mig för att det fick bli Debaser på kvällen, deras uteservering såg barnsligt inbjudande ut. Dessvärre drog det ut på tiden hemma i Fisksätra och vi var inte vid Debaser förrän 22:30 eller något. Träffade på David, drack en massa öl och jag vart verkligen aspackad. Då började jag beställa in drinkar. Förolämpade kvinnor från Tallinn (omedvetet såklart) och träffade på lite annat bekant folk lite här och var. När Debaser stängde blev tyvärr allt bajs. Jag började bråka med en herre utanför McDonalds och spårade allmänt ur.

Har haft några hårda veckor nu, och jag antar att allt släppte i lördags efter omtentan. Det i kombination med alkohol är uppenbarligen inte bra. Jag är visserligen ganska säker på vad det var, mer specifikt, som utlöste själva grejen. Och om det är så så är det riktigt jobbigt. Hur som helst så hade jag Anneli och David vid min sida vilket var skönt, även om jag föredrar att leva ut mina känslor när jag är ensam. Man vill inte att människor skall se när man är svag och ynklig.
Kom ikväll hem efter att ha druckit lite rött vin hos Jenny och tjötat, nu skall jag försöka kämpa på, sälja av lite fonder då jag övertrasserade mitt konto i lördags på drinkar och styra upp lite andra saker. Det tar fan aldrig slut.

Jag vill bara ha en jävla famn att vila i, inget annat. Blä, vill inte vara ensam något mer. Ge mig något att gå på.

2 comments:

Anonymous said...

Du har fina ben.....

Ohfelia said...

Du kan få Matte? Men han är alldeles för kort för dig. Han är ju kort för mig så... Fan att jag inte känner mera singelboys.