Friday, May 18, 2007

Gravitation i magen

Mhm. Känns som att jag har en del att ta i nu här på blogen innan jag kan fortsätta med annat.

Förra fredagen blev det några öl på Underbara Bar med Jenny och hennes kompis. Efter en stund kom Paulina och ytterligare något senare Paulinas Simon. Jag ville absolut inte avrunda kvällen efter Underbara Bar, så jag fick tjatat med mig Paulina att dra vidare. Vi hamnade på Debaser och det blev en hel del öl.

Några timmar senare står jag i kön på McDonald's. En tjej öppnade en till kassa, och utefter mina mänskliga instinkter (saker skall gå snabbt) gick jag fram mot den, varpå jag hamnar jämte en herre som förmodligen stått och väntat något längre än vad jag hade. Eller, herre och herre, han såg väl kanske snarare ut som ett långhårigt, rödlätt hängbukssvin. Det tog inte lång tid innan jag fick en hand på rumpan. Jag gav honom en arg blick för att saken sedan skulle upprepa sig gång på gång. Han tog på mig på ett sätt som kanske inte ens min pojkvän skulle få göra om vi befann oss i en kö på McDonald's. Jag vart rosenrasande, stod och skällde ut honom gång på gång och kände för att höja handen, men det var smidigare att hota med att tillkalla vakter då mongot slutade.

Jag skiter verkligen fullständigt ifall en fyllekaja daskar mig på rumpan hyfsat harmlöst inne på en krog, såvida det inte upprepar sig. Men jag förstod att den där killen gjorde det där för att helt enkelt uppmärksamma mig om att man inte går före i kön. Ja, men säg det då för fan istället för att bete sig som en efterbliven jävla penis. För sådant där tycker jag helt enkelt inte är ok. Blä.

Dagen efter spenderade jag ensam här i lägenheten genom att följa Eurovision song contest på tvåan. Jag behöver inte skriva mer om det, saker och ting säger ibland sig självt. (Och om det inte skulle göra det, så är det nämligen så att i vanliga fall så super jag mig själv aspackad för att slippa titta på skiten, men vid nämnda tillfälle saknades kompanjon och jag har aldrig haft så trist i hela mitt liv, ungefär.)

Är det någon mer än jag som känner sig väldigt kasst uppdaterad när det gäller graviditet som fenomen? I onsdags mötte jag upp Karin samt gravida Malin för en kaffe i götgatsbacken. Förutom att jag körde hundra frågor till Malin så vart jag helnojjig och sade saker som "är det bättre för dig att sitta här kanske, eller sitter du bra där? Vilket är bäst för magen?" etc. Hur som helst så hade vi väldigt trevligt innan det var dags att bryta upp. Jag träffade två klasskompisar vid 19:30-tiden och vi satt på Högbergs och tog några öl. Fan vilket skitställe. Vid 23:00 anlände vi till universitetsområdet. Det var nämligen vårfest med kriminologiska institutionen. Jag hade hellre kallat det för släktkalas. Det var sjukt tråkigt, och vi stack därifrån vid 23:50. En positiv sak; man sparade iaf pengar. Usch för torrbollar.

Idag har jag städat köket i kanske två timmar. Om det var till någon nytta vet jag inte, men det känns bra att gå runt och stoltsera med. Dessvärre vart det ännu en lugn kväll idag, men jag hoppas få möjlighet att sitta och skryta med min städning över massvis med öl imorgon, lördag. Nu var det ett tag sedan som jag faktiskt hade jävligt roligt ute.

No comments: