Monday, August 20, 2007

Snart är det jul.


Jag fick min dos av The Locust ändå även om hade kunnat göra bättre ifrån mig. De är ju underbara.

Även om jag är rejält uttråkad så har de senaste veckorna varit hyfsat varierande. När vädret fortfarande var fint så passade mina vänner och jag på att umgås så mycket som möjligt, bara åka iväg en sväng och köpa en glass eller whatever. Och jag älskar ju att umgås med dem, särskilt att se att den gamla vänskapen håller i sig så som ny vänskap.

Jag var på femtioårskalas förra helgen tillsammans med 140 gäster och fyra helstekta grisar. Vi firade min morbror i hans potatislager på den ena gården. Jag sprang runt i mina gamla balskor och grön klänning medan jag såg till att gästerna hade det väl då jag hade uppgiften att vara värdinna för ett av borden.

Bönder känner varandra genom jordbruket, och därför var min farbror och hans familj även där vilket var trevligt. Det blir ju liksom inte att ens föräldrars släkt umgås med varandra när skilsmässa är med i bilden, så det är himla roligt när det väl händer, ändå. Jag vart dock jävligt störd av att min lillkusin på nitton år drog upp arvet från min käre farfar. Hela grejen är ett känsligt kapitel för mig, och jag förstår inte varför vi skulle sitta där och prata om sådant.

Kalaset gick fint och var lyckat, folk blev fulla, mina kusiners morfar blev full och odräglig, däckade, ramlade av bänken ned på betonggolvet och kräktes så det stod härliga till. Jag avslutade natten med att röka cigarr med mina två killkusiner, min morbror samt mors sambo samtidigt som vi satt där tillsammans och helt enkelt var himla berusade.

Efter det där bråket med min mors sambo häromnatten så fick jag min ursäkt dagen efter vid middagen. Han gav mig en kram och bad om ursäkt, och även om det tar emot på sätt och vis så var det väl ändå det enda rätta.

I förrgår satt jag ensam hemma efter att ha jobbat på dagen. Mor med sambo var på kräftskiva fem minuters promenad härifrån, och strax efter tolvsnåret så gick jag dit med några öl och sällskapade. Jag har alltid så jävla trevligt med de där 40-50+ så det förvånar mig ibland. Vi dansar och dricker och skrattar och har det bäst. Hans, 60, dansade och föll över groggbordet som gick sönder. Jag stod som vanligt och pratade med min kära Gertrud som bara är för underbar, och tvingade min mor att dricka vatten istället för sprit. Jag blev jätteberusad, och vi kom hem strax efter 06:00. Jag sov till 15:00 och gick sedan till jobbet.

Hade det inte hänt saker runt omkring mig så hade jag typ avlidit. Nu har jag en jobbvecka framför mig, och på fredag tänkte vi gå ut tillsammans med Sara som kilar upp till Sundsvall igen på söndag. Jag vill resa bort, långt. Snart är det jul.

No comments: