Tuesday, March 06, 2007

Crème de la Var

Vaknade idag klockan 15:00. Ångest, men förmodligen välbehövligt. Det var en lång helg och jag behövde min skönhetssömn. Dessvärre såg jag ut som stryk ändå.

Klädde mig, slappade framför datorn och åkte sedan in till stan för att hämta upp blocket jag glömde i Karins bil i fredags. Vi satte oss inne på Crème, Nybrogatan, jag beställde en svinigt god och dyr macka och vi tjötade i vanlig ordning. Himla mysigt ställe hur som helst, och enligt Karin brukar dessutom sessan Madde besöka stället lite då och då. Gud vad grymt! Dessvärre höll jag på att knocka en herre som skulle gå på toaletten när jag demonstrerade för Karin hur Nintendo Wii fungerar. Riktigt pinsamt.

Handlade innan jag tog t-banan från Östermalmstorg till Slussen, och sedan Saltsjöbanan till Fisksätra.

Igår när jag kelade med Paulinas katt Silver så lät jag gullungen bita i mitt lillfinger. Det gjorde förskräckligt ont och smärtan gjorde sig påmind senare på kvällen. Idag upptäckte jag en stor varbildning vid nageln och ett bultande jävla finger. Efter många om och men, så satt jag här för några timmar sedan, eldade på en nålspets och stack hål på vad som skulle visa sig vara ett hårdhudat lillfinger. Var riktigt orolig att min roomie hörde när jag plötsligt skrek till, men tydligen gjorde hon inte det. Tryckte ut var tills det enbart kom vatten, tvättade rent och hoppades på det bästa. Nu vet jag inte. Det gör fortfarande skitont och hela fingertoppen är varm och svullen.

KUL! Jag vill ha godis.

No comments: