Thursday, March 22, 2007

Slackerbitch

Gah. Nu börjar det gå för långt. De mönster jag flyttade från börjar tränga sig in i min nuvarande vardag och det tycker jag inte om. Att vakna klockan ett eller två på dagen varje dag är inte roligt. Att sitta och tokskaka som jag gör nu p.g.a. en frukost bestående av dubbel espresso och en cigg är inte roligt. Jag blir arg på mig själv för att jag missköter min kropp, den klarar verkligen inte av sådant här egentligen. Jag orkar knappt gå mellan mitt rum och köket för att jag känner mig så svag.

Det där är något jag måste lämna. Jag har sedan kanske sex år tillbaka haft fruktansvärda matvanor, sömnvanor, rökt, aldrig tränat samt under långa perioder som avbyter varandra supit som en tok. Man kan leva sunt trots att man håller kvar vid alkohol och nikotin, men jag måste verkligen börja tänka på att äta ordentligt och få mina timmars sömn. På rätt tid av dygnet.

I övrigt mår jag ganska bra just nu, rent psykiskt. Så jag stör mig så jävla mycket på mig själv att det blir så här. Har tenta nästa vecka och jag kan omöjligtvis förbereda mig på ett bra sätt om det fortsätter så här. Usch. Någon som har några bra tips på hur man för in lite mer vettiga vanor? Och kom nu inte med några orealistiska förslag, jag har noll självdisciplin och tycker faktiskt om att vara en slacker. Men små knep liksom.

5 comments:

Peste said...

det funkar bra med en hälsa på grönsaker, fisk, röda bär juicer och mycket färska bär samt frukt. Låter piss trist, men antioxidanterna tar hand om det mesta... laga ordentligt... drick mycket grönt té... /mamma P.

Jane Doe said...

Jag tycker inte alls att det låter trist, bara en aning dyrt. Var plockar du dina bär någonstans? :D
Fisk är inte min grej, men skulle väl kunna äta lax någon gång då och då. Tranbärsjuice dricker jag alltid när jag är okry, det är bra!
Grönt te alltså?
Tycker om dig, tack!

frida said...

alltså det här kommer låta knäppt. men jag har upptäckt att ju mer man har att göra, ju mer effektiv blir man. kanske en gammal hemlighet för många, men jag har verkligen fått det att fungera nu. äntligen.
planera in andra lite roligare och mer eller mindre seriösa grejer mellan allt pluggande så får man liksom delmål och kan känna sig nöjd med att man pluggat effektivt plus hunnit andra mer sociala saker. detta är liksom den bästa kombon. att göra sig själv upptagnare än vad man är, för då får man mest gjort. punkt.
ps. sen är grönt te alltid bra!

Anonymous said...

Jag håller med om grönt te. Grönt te is da shit.

Jane Doe said...

Grönt te, grönt te, grönt te. Jag kommer att drömma om grönt te. Duger sådant man kan köpa i en vanlig ICA-affär, eller skall det vara special special?
Tack för Era tips!