Wednesday, March 28, 2007

Sol ute, sol inne...?

Gårdagen var underbar. Det vart mycket mer öl än vad jag från början tänkt mig, men man är ju inte den som är den.

Gick upp klockan 08:00, gjorde mig i ordning och kilade till universitetet för att skriva ut lite papper. Skyndade tillbaka till stan och mötte upp Jenny på södermalms torg. Jag hade redan bestämt vårt första stopp - Systembolaget. Vi satte oss mitt emot Slussen i Gamla stan med våra öl, på bryggan med benen dinglande över vattenytan. Vi pratade om det vanliga (relationer), och efter en stund anslöt sig Paulina.

Vi kilade sedan till Skinnarviksberget och fortsatte njuta av öl och gott sällskap och för att inte tala om solskenet. Jenny begav sig mot Liljeholmen medan Paulina, hennes Simon och jag tog oss till Little Persia och åt konstig mat. Efter det äntrade vi Carmen och nu gick det inte längre att stoppa ölintaget. Paulina som skulle jobba tidigt idag gick hem hyfsat tidigt medan Simon och jag stannade kvar med vänner till Simon. Träffade på en riktigt ohyfsad dam i rökrummet som jag vid flera tillfällen kände för att ge på käften. Otrevliga jävla kryp.

Jag träffade på en internetkompis vilket var trevligt, och jag följde med mitt sällskap till Kvarnen när Carmen stängde. Vilket jävla skitställe. Men visst, de hade ju iaf öl. En stund senare tog Simon och jag en taxi hem till Zinkensdamm, och jag högg soffan direkt.
.
Snart tenta, och jag har knappt pluggat. Men jag tror att det ordnar sig. Ekonomin framöver bekymrar mig också en hel del. Och så tänker jag fruktansvärt mycket kring relationer och skit. Jag hade nästan lyckats förtränga en del, men efter att ha agerat relationsrådgivare åt en av Simons kompisar, angående en situation som påminner väldigt mycket om den som jag befinner mig i, så vart jag påmind igen. Ville ringa ett samtal natten till idag till någon inte så värst långt bort, få kramar och lite värme. Men jag vågade inte. För jag är förvirrad, och när jag sade att jag var förvirrad så gjorde han mig ännu mer förvirrad. Men jag antar att det är så det skall vara. Peachy!

6 comments:

Anonymous said...

Öl-bajs. :) Gott. Vad trevligt med dik i solen och öl. Lek med mig. :/ Don't worry about bajskärlek och ekonomi, sånt löser sig. Du har föräldrar och vänner som hjälper om du behöver, för alla vet att du ställer upp. Du är bätt!

Jane Doe said...

Mm, jag vet. Jag hoppas det iaf. Kärlek och kärlek. Det är ngo ine det det handlar om. Men ÄNDÅ. Skiiiiit. :)
Tja

Ohfelia said...

Har du klippt av dig håret?!

Jane Doe said...

Nej, jag har självfallet inte klippt av mig håret! Det där är Paulina på det nedre fotot. :)

JK++ said...

konstig mat? persiskt som är så gott! :)

Jane Doe said...

Jodå, det var gott. Kanske en aningen för mycket kåldolmar och kikärtor för min del dock!