Saturday, March 17, 2007

Rep.

Mycket har hänt under veckan jag varit mer eller mindre passiv här på min blog. Jag åkte till rätt sida av Sverige, träffade mor, hennes sambo, min katt och vänner. Storebror åkte även han ned, och vi lekte sönder processorn på min dator. Dagen efter kände jag att jag inte hade något annat val än att köpa en ny dator. 8000 kronor fattigare körde jag för första gången bil upp till Stockholm åt ett företag. Det gick bra, och jag kom hem till Fisksätra ungefär vid 17:00. Varpå jag blev ytterligare 3000 kronor fattigare då jag helt glömt bort att jag inte betalat månadens hyra. Vilket betyder att jag snart blir 3000 kronor fattigare igen! Katastrofal månad, men jag klarar mig nog. Sedan är det ju iofs inte bara ekonomin som känns krass för tillfället, men jag försöker blicka framåt. :)

I torsdags var jag på spelning. Raised Fist lirade på Debaser Medis, och jag var givetvis tvungen att dra dit. Några öl på Kellys med Sara och hennes sällskap var trevligt och en bra start på kvällen. Under spelningen stod jag självfallet längst fram vid staketet, och mellan två låtar friade jag till Alex som sjunger. Det gick inte så bra faktiskt, men jag tänkte att jag kanske gick för snabbt fram, så när han kom ned i gången efter konserten så frågade jag istället chans. Det var då mina drömmar krossades på riktigt. Karl'n är förlovad. Jävla helvete också. Det skulle ju vara han och jag.

Jag tappade mitt nitbälte, ramlade i en stor pöl på isen på medborgarplatsen och lyckades få ett par till gräl. Tog några öl på Kellys efter spelningen och sedan var kvällen i stort sett slut. Nu efteråt så grinar jag illa över mina blåmärken på höftbenen och knäna som förmodligen kom till längst framme vid scenen, men det var en jävligt bra spelning och då är det värt det!

Igår bjöd jag hem brudarna till Fisksätra. Vi åt mat och drack friskt. Tog pendeln in till stan och kilade till Ohlsons Video. Dessvärre sinade i stort sett allas partyhumör av olika anledningar, klockan 00:00 bröt vi upp och jag tog pendeln till Fisksätra vid 01:00. Fast å andra sidan behöver det ju nödvändigtvis inte alltid bli sent på krogen heller.

Om en stund tar jag tåget in till Slussen, möter upp Paulina och fixar käk. Vi får se om om det blir utgång eller ej. Jag är som vanligt helpå, särskilt eftersom jag inte uppnått den där punkdräggfyllan jag efterlyst i en vecka nu. Kanske skulle man testa att gå ut ensam. Det har jag nog aldrig gjort. Den som lever får se. Ha en trevlig lördagsafton.

2 comments:

Anonymous said...

Sveriges framstjärt!

Jane Doe said...

Något fel med framstjärtar eller? ;)