Friday, March 30, 2007

My fucking heart beats the shit outta me

Nu är det allt lite tungt. Jag drar mest djupa suckar och blinkar bort mina tårfyllda ögon lite då och då. Nu är det verkligen nästan ALLT som tynger mina axlar. Relationsbekymmer, boende, studier, ekonomi, hur jag skall göra till sommaren and what else is there to fail and fuck me up right now?

Ja, jag vet att det mesta ordnar sig förr eller senare på något vis, men det är fan inte roligt. Hur skall jag någonsin kunna lyckas varva ned och slappna av, få lite inre jävla ro och trygghet när det är så här? När stressen gnager på mina inre organ och till och med påverkar mig fysiskt.

När jag försöker sova känner jag för att slita ut hela jävla hörselsystemet. Det pulserar och brusar i takt med hjärtats slag och jag skulle kunna bli tokig för mindre. Jag är rädd för att det är någon form av tinnitus, jag har haft det i över ett halvår nu. Men då det försvinner ibland och jag inte tänker på det så utesluter vi inte att det har med inre stress att göra. Men det är ju helt jävla sjukt. Fast jag läste precis om att tinnitus skall vara att man hör ljud som saknar ljudkälla. Och mitt brus är ju faktiskt i mitt hjärtas rytm?

Jag vill verkligen inte ha det så här, jag orkar helt enkelt inte. :(

1 comment:

Anonymous said...

Det finns tinnitus som låter som att man hör sin puls.

Om du är orolig så ring hörselvården eller besök tinnituswebben.se

Det troliga är dock att det går över snart :-)