Tuesday, April 17, 2007

Bättre förr

Glommen, tidigt 90-tal

- Mia...
- Mm? svarade jag där jag satt högt uppe på en tallgren.
- Är du kär i mig?
- ...vet inte. Är du kär i mig? frågade jag generat men med en gnutta nonchalans.
- Jag är kär i dig om du är kär i mig, sade Martin som var två år äldre och min dagmammas granne.
- Ok...jag kanske är lite kär då, sade jag och klättrade vidare i trädet.


Glommen, fortfarande tidigt 90-tal

I vanlig ordning lekte jag med en av alla mina killkompisar, Mathias.
- Du Mia, får jag fråga en sak?
Mitt hjärta slog fortare och fortare, han var på väg att fråga chans!
- Ja...kan du väl?
- Eller nä, det var inget.
Skit också, tänkte jag. En kvart senare tog han mod till sig igen.
- Du Mia...
- Ja?
- Får chans på dig?
- ...
- ...
- Haha, du skojar, utbrast jag och hörde själv hur jag riktigt förlöjligade min vän.

Mathias blev sur och gick hem. Jag var barndomskär i Mathias, men jag var en chicken då som nu.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.