Monday, April 16, 2007

Lax & ångest

Förra vecka är ett minne blott och inte ens det. Helgen kom fort och nu är även den över.

I fredags tror jag att vi satt och förfestade hos Paulina. Snäll som människan är så sponsrade hon mig med öl och även lite mat trots att jag åt en himmelskt god laxfilé här i Fisksätra innan jag begav mig in till stan. Vi gick sedan till Morgan som Paulina ibland fotoassisterar, där vi satt ett gäng i hans kontor och drack öl. Klockan 01:00 så gick Paulina och jag till Kellys och tog varsin öl innan vi begav oss till Zinkensdamm. Vi åt toasts och somnade sedan som två små barn. När jag vaknade på lördagen ungefär vid 13:00 så visste jag knappt vars jag var men det gick över efter en stund.

Paulina och jag knatade iväg till Systembolaget, inhandlade kvällens godis varpå jag skyndade hem till Fisksätra en snabbis för att duscha och byta kläder. Sedan skuttade jag tillbaka till stan med ett hyfsat glatt humör. Tillbaka till Zinkensdamm där Paulina lagade mat åt mig medan vi öppnade varsin Cube. Början av kvällen så satt Paulina, Alex och jag och bara småtjötade om allt från EBM och Hocico till massvis med saker jag inte kommer ihåg. Paulina och jag körde även lite sake men fan vad äckligt det var. Sedan ramlade människorna in och fullare blev vi allihop.

På väg till Rocks så fick jag massvis med komplimanger av en rar tjej som var med på förfesten, och ibland ville jag bara vända mig bort och slita av mig någon mask. Men det gick inte. Väl på Rocks slapp jag att betala inträde, och vi dansade som tokar och drack öl upptill. I slutet av kvällen vart det mest jag som fick stå för dansunderhållning vid baren längst in medan folket runt omkring drog på smilbanden. Vart uppbjuden av en herre som jag buggade lite med, vi försökte oss på en liten sväng foxtrot men det gick ju inte så bra.

Jag hade egentligen planerat att ta nattbussen hem till Fisksätra efter Rocks, men efter en jävla massa tjöt så följde jag med herren hem. Jag ville absolut inte att det skulle sluta med något intimt och obekvämt, och det visade sig att min intuition än en gång är finfin. Vi delade en flaska rött medan han satt och rökte gräs, spelade lite poker på nätet och spanade på myspace med tillhörande musikdiskussioner. Klockan blev sju på morgonen, och förmodligen så fick jag i mig en del rök då jag helt otippat somnade, för att vakna i fosterställning klockan 13:00-14:00. Jag flög upp snabbast möjligt då jag hade planerat in äventyr på eftermiddagen, tog mig till Fisksätra för att byta kläder och fräscha till mig en aning. Hade även tänkt få i mig något att äta men kände mig stressad, vilket inte direkt blev bättre av att David hetsade mig.

Någon timme senare så landade jag i alla fall på skånegatan, men självfallet var herr’n själv inte färdig. Segare pojkvasker får man leta efter. Vi satte oss på Nytorget med mina halvvarma öl och hade en himla trevlig stund. I vanlig ordning gick det mesta ut på att göra mig till åtlöje, David har ett skarpt sinne för humor. Eller var det tvärtom? Hur som helst så var det riktigt trevligt, vi fortsatte öldrickandet på Snottys (som för övrigt kan vara det fjantigaste namnet på en bar) och åt sedan en bit mat. David såg till att ta himla smickrande dagen efter-bilder på mig i solen, och självfallet snodde jag en för att lägga upp här.

Förvisso är jag i stort sett alltid innerst inne på trumpet och bekymrat humör, men jag blev ändå förvånad över hur snabbt det vände när jag var på väg till Fisksätra nu ikväll. Massiv jävla ångest. Något tungt som vilar över mitt bröst. Om jag ändå kunde få vara bekymmersfri för bara en liten liten stund eller två. Att det skall vara så jävla hopplöst och omöjligt.

2 comments:

Anonymous said...

Vad e det för läppstift du har? Snyggt!

Jane Doe said...

Nummer 22 i The Body Shops serie. Tror färgen heter "Cabernet".
Jag gillar't, tack.