Sunday, April 29, 2007

Hymne à l'amour

Gårdagen blev rätt fin ändå. Vid 19:00 kom jag till Zinkensdamm och tog mig upp för alla trappor i världen som leder till Paulinas borg. Där bjöds på några glas rött vin medan Paulina bestämde kvällens outfit och Simon, hennes pojkvän, och jag tjötade om typ...Las Vegas.

Jag fick med mig paret till Debaser, vi satte oss med första ölen strax efter 20:30. Beställde in lite tilltugg och öl öl öl.

23:10 stod vi en bit från scenen. Simon stod bakom Paulina och höll armarna om hennes mage. Jag log för att det var fint eller något. Malcolm Middleton körde igång och jag var rätt nyfiken på hur han skulle vara att se live. Jag förväntade mig något bra. Något som inte är påklistrat, konstlat eller krystat på några som helst sätt. Och det var jättefint! Jag försökte hindra tårarna från att falla redan vid Devastation, andra låten. Kämpade och kämpade likt en krigare i 300 men till slut så letade sig någon enstaka tår eller två nedför kindens porer och ströks bort av min hand. Och jag vet precis varför de där tårarna föll. Ni kanske kan räkna ut det också.

Vi tog snabbt en taxi till Ohlssons Video där en i Snook hade release för sitt klädmärke eller liknande. Vi stod på gästlistan och slapp kön, Simon har säkert varit med och fotograferat någon video åt Snook och på den vägen kan det nog vara. Det blev i alla fall någon drink och lite öl. Då jobbarkompisar till Simon skulle dra vidare till fina gator och Berns så tyckte vi först att det var en bra idé, men det slutade med att det vart Debaser en stund innan de stängde istället. Efter det sprang jag till McDonalds, beställde ett fettomål (McFeastmeny, cola, cheddardip som extra ost i burgaren samt vitlöksdip till pommes) och slafsade i mig snabbt innan jag sprang till min nattbuss.

Allt är som vanligt.

No comments: