Sunday, April 01, 2007

Dirty glass

Nu har jag gjort det igen, bränt mig själv. Jag är verkligen experternas expert på det. Det är förmodligen för att jag ofta har för mycket förväntningar och är oerhört sårbar. Ibland kan man inte skylla saker på andra, vid sådana här tillfällen är det jag som ser till att bränna mig själv. Så just nu är jag jävligt trött på mig själv, att jag är så jävla dum och gång på gång löser biljett till tåget där man är sårbar och har för mycket känslor.

Jag vet inte om man kan skylla på maximal otur. Att jag aldrig ror det i land, för det har jag aldrig gjort. Det blir ett hål i skrovet och jag drunknar i mina tårar. Och man måste lämna vraket och gå vidare. Men jag är så trött på att gå vidare och komma över nu. Jag är inte gammal, snart futtiga 21 och tjosanhejsan, klart jag har hela livet framför mig och kommer säkert få hålla hand en vacker dag. Men det har inte så stor betydelse, för sårad blir man och ont gör det. Och sedan jag ens började visa intresse för det motsatta könet så har det varit samma grej varje gång. Jag når aldrig ända fram. Jag orkar snart inte finna mig i det längre.

Finns det Tallinnresor för kvinnor?

2 comments:

David said...

Jag har ju sagt åt dig att inte slänga ditt unga harhjärta mot varje pojk du ser.

Hör av mig i veckan så går vi och tar dom där ölen. Jag ska lära dig allt om hur man blir kall och hård.

Kram

Jane Doe said...

Jag är game!
Men du, min sköne böna, skall icke lära mig utav dina fula fasoner!
Onsdag hade funkat fint.

Kram