Monday, April 23, 2007

Djävulsdans

När man egentligen har massvis med andra saker att göra, så känns det oundvikligt och nästan som ett måste att, när man sitter och dricker sitt röda kvällste, tänka på helt andra saker.

Jag satt och tänkte bakåt i tiden som jag alltid gör. Mitt te är för längesedan svalnat men tankarna etsade sig fast, och därför känns det lika bra att skriva ned dem.

Jag tycker att det är lite jobbigt, att ha sådana starka känslor jag har för vissa saker. Jag avskyr att ta farväl av människor. Men det är lika svårt att inte ha fått chansen att ta farväl av en del av de man bryr sig om.

Jag kan se mig själv, som om det var igår. Alla de gånger då jag varit på väg någonstans rent fysiskt. Till någon. På ett tåg eller i en buss. På en t-banestation eller skyndande över gator och torg. Alltid på väg någonstans, för ingen har kommit till mig. Någonsin, aldrig. Men det har jag aldrig brytt mig om då, för jag har fått komma till någon.

Som om det var igår, även om det handlar om några månader tillbaka eller fyra år sedan. Jag önskar att Ni kunde se det. Jag är så glad, jag riktigt strålar av lycka och längtan. Så där som jag aldrig annars gör. (Annars ser jag alltid grå, sliten och bekymrad ut. Olycklig och ängslig.) Jag vet att det syns omkring mig, folk kan stanna och titta, blickar följer mig och jag vet att jag ibland euforiskt ser upp i himlen och ler. Svävar fram och om jag lyssnar på musik samtidigt så joggar jag nästan i takt med musiken och spelar på mina luftinstrument.

Jag vet inte hur jag skall förklara. Jag vill bara få ur mig att jag blir totalt förkrossad när det jag skall till försvinner rakt framför ögonen på mig. När det inte är några värdiga farväl. Och jag avskyr när människor underskattar min längtan, ger mig en klapp på axeln och säger att "men gumman, det finns någon eller något för dig med". De som säger så har ingen aning om vad min längtan handlar om eller varför den är så stark.

Jag är riktigt jävla trött på det här. Men ja, det var inte riktigt meningen att det skulle bli något dystert inlägg idag. Vilket jag visserligen skiter fullständigt i, det är ju min jävla blog och jag skriver vad fan jag vill i den vilket varit underförstått vid vissa tillfällen. Usch!

Tre glada:

1. Jag har fått ned snuskigt mycket bra musik ikväll.
2. Nu har den första av oss i gamla tjejgänget sedan grundskolan skaffat sig ett jävla kiddo i magen! Helt sjukt, grattis och jag hör av mig baby. Tar mitt ansvar som vilken karl som helst.
3. Mor sade att jag får ett vykort på tisdag. Hoppas att det för med sig massvis med värme och trygghet plus lycka.

Jag är inte färdig med det här inlägget. Önskar jag vore färdig med vissa människor dock.

No comments: