Sunday, April 08, 2007

Rätt sida av Sverige

Skönt att vara på rätt sida av Sverige igen. I torsdags lämnade Mange, Jenny och jag Stockholm för att några timmar senare landa i kära Göteborg. Öl väntade på oss i Majorna och jag vart riktigt sugen på utgång. Dessvärre var de i mitt sällskap hyfsat trötta och vi satt i köket och drack våra öl. Innan vi gick och lade oss sade jag till Jenny att något inte stämde, jag hade en oroväckande känsla i hjärtat och hade känt så hela dagen.

Dagen efter hade jag satt klockan på 09:00, ringde min far och någon halvtimme senare hämtade han mig vid Mariaplan. Jag åt frukost i V. Frölunda, hälsade på fars fru, min halvlillebror samt min fars frus föräldrar och syster. Vi åke ut till Slottsskogen och promenerade samt åt lunch. Sedan fortsatte jag min resa ned längs kusten. Min storebror hämtade mig i Varberg och någon stund senare hade jag hälsat på de här hemma, och kelat med katten. På kvällen åt vi påskmat.

Idag skjutsade jag min storebror till Varberg och tåget, lämnade sedan av mor med sambo till deras sällskap för kvällen. Spelade lite Sims 2 innan jag körde till Falkenberg. Träffade mina kära gamla tjejkompisar hemma hos Madde. Hade missuppfattat grejen helt, när jag kom in satt de där med alkohol och glatt humör medan jag trodde att vi bara skulle träffas en stund. Det vankades utgång, och jag tänkte att jag hänger på ändå. Vi spelade Guitar Hero och lekte på dansmattan innan vi gick till Harrys. Det var härligt att träffa tjejerna, och jag fick i mig två mellanöl på krogen. Smakade även av lite champagne av de tre killar som satte sig jämte oss efter ett tag. De firade att en av dem skulle gifta sig med att ta in champagneflaska efter champagneflaska. Självfallet bodde de i Stockholm.

Imorgon blir det nog jävligt roligt, då träffar jag lite annat folk på förfest hos Emma, vi kör utgång och jag skall vara odrägligt full. Innan dess hinner jag mingla runt lite här hemma på vår invigning. En Volvo C70 Cab har anlänt till vårt hus, och vi firar givetvis med champagne, jordgubbar och grillfest med nära och kära.

Nu är jag trött.

4 comments:

frida said...

Gött att vara på rätt sida av Sverige några dagar!

Anonymous said...

du är ju bara såååå enormt obibliskt töntig som är på rätt sida när jag för en gångs skulle befinner mig på fel och ska hänga med dig. tönt.

Jane Doe said...

mean people suck - Det är sjukt jävla härligt. :)

oskar - Well, jag vet! Men storhelger är lika med noll organisation. Det kommer fler tillfällen skall du se! Tönt.

E said...

Du har "BLOGGERSISTEN" som det så fint och oförståeligt heter, checka min blogg i April 2007 för spelregler!