Saturday, April 21, 2007

Dead girl

Äh, jag vet inte. Allt bara fuckar sig. Omtentan kom som en jävla SMÄLL PÅ KÄFTEN. Efter alla andra sådana.

Just nu är jag så HÄR nära till bristningsgränsen tror jag, därför att jag flyttade hit upp för att få en chans att på något vis "börja på nytt". Umgås med människor jag känner mig trygg med och gillar. Ny miljö, mjuka upp hjärnan, få lite distans till saker och ting. Men vad fan händer? Inte ett jävla piss. Att jag kuggade på salstentan för några veckor sedan har jag mig själv att skylla för. Att den sedan råkade vara i samband med psykisk ohälsa är väl en annan femma, men jag hade kunnat plugga betydligt mer, för jag pluggade i stort sett ingenting.

Jag är skitglad över att jag har Jenny och Paulina som funnits med mig sedan jag flyttade upp. De har verkligen varit otroliga stöttepelare hela tiden trots att de kanske inte tänkt på det. Men resten då? Vars fan är resten?

Jag är fly förbannad, och ledsen. Jag tänker fortfarande jätteofta på Honom. Och förstår faktiskt fortfarande inte. Vad saker handlade om och vad det var som vart så jävla värt att göra så här med mig för. För jag förlorade inte bara någon jag trodde det skulle funka med, utan även en jävla vän. Eller något. Och det gör mig så totalt ledsen och arg. Jag trodde inte att det skulle bli så här. Vi har ingen kontakt och kommer förmodligen inte att ha igen. Sedan vet jag inte...hur jag skulle reagera. Om jag bara hade låtit det vara ok igen. Det har gjort jävligt ont hela tiden, och jag har varit ledsen och brustit ut i tårar åtskilliga gånger p.g.a. Honom.

Varför skall jag gång efter gång vända andra kinden till och låtsas som att saker är ok när de inte är det? Jag funkar inte så. Fast ändå så gör jag det. "Var så god och slå."

Jag vill fan inte vara med mer, och jag vill inte träffa folk. Folk är riktiga jävla svin. Och om de inte är det så är de jävligt duktiga på att göra ont och såra. :(
Vet inte vad jag vill ta mig till något mer, för det här livet med tillhörande svineri och tårar som tillskrivits mig börjar kännas jävligt passé.

Jag trodde att jag gjorde ett klokt val som åkte hem nu efter förfesten och struntade i utgång, mycket med tanke på mitt humör. Men jag vet inte. Att vara aspackad i stan eller sitta här ensam och lipa. Jävligt svårt val.

Det är inte roligt att vara bitter, men vad fan skall jag göra då.

Lyssna på I Need Lunch med Dead Boys såklart. Fuck you.

3 comments:

Anonymous said...

Oroa dig inte över tentan, du fixar omtentan. Då kan du läsa ordentligt till den. Det ska jag med göra, lugnt att vi fixar det.
Människor är väl mer eller mindre svin alltför ofta, även om de inte menar illa. De flesta vill väl, men vet inte vad de håller på med eller förstår inte hur saker De gör kan påverka Andra. Powerpuff, liksom. Plugga som ett as, känns livet jobbet för att härda ut försvinn in i literaturen ett tag tills det känns värt att komma ut igen. Mobilen hittar du imorgon eller så. Everything's gone be allright. Kraaamaaaa

David said...

Nu tycker jag allt att du är lite orättvis, visst tusan har du fler än två vänner som bryr sig om dig och har ställt upp för dig sen du kom till stan. Ibland kan det kännas tomt, men se dig omkring och glöm inte bort att uppskatta det du trots allt har. Men det vet jag ju att du gör. Också.

Kram påre och hoppas du får många timmar i solen idag!

Jane Doe said...

Erik - Omtentan är väl egentligen det minst väsentliga just nu. Visst, jag har en del ångest över att jag kuggade big time på salstentan och mår lite halvt dåligt p.g.a. det, men jag får ju som sagt skylla mig själv och vet vad jag skall göra för att åtgärda felet; plugga mer den här gången.
Sedan är det bara allt annat. :(
Kram

David - Nja, tycker inte att jag är orättvis. Jag är rättvisan och svärdet själv. Klart folk har ställt upp för mig, det har jag skrivit i vissa inlägg här och tackat för. Visar jag otacksamhet så är det oftast för att jag känner mig ensam och är bitter och less. då är det svårt att se genom den dimman.

Och när du skriver så där så är det alldeles givet. Man bör oftare fokusera på det man har, och inte det man saknar. det är jag medveten om. Men det är nog också en stor del till att det blir ännu mer komplicerat. För du mår mer dåligt när du ser att du är för låg för att se det på det viset för tillfället.

För just nu känner jag att jag faktiskt knappt har något. Inget som är värt, allt är bara nedsmutsat och trasigt. Och det är även då man plockar fram allt dåligt man går och tänker på. Människor jag tycker om får mig att må dåligt. Har fått mig att må extremt dåligt med jämna mellanrum. Vad mer finns där då att hämta?

Hur vänder jag på situationen, där jag känner att jag har något att hämta. Energi. Precis som alla andra så är jag inte en evighetsmaskin, jag behöver något gott att ladda mina batterier med.

Solen får klara sig utan mig idag. Kram