Saturday, April 28, 2007

Kiss i *****

Jag dricker mina smoothies och köper mina öl. Iakttar tyst min omgivning, blir beundrad och kommer hem sent om nätterna. Oroar mig för det mesta som för tillfället går att oroa sig för, biter många gånger ihop, spänner käkarna och gillar läget.

Men är det allt jag har att hämta just nu?

Jag känner en tydlig brist på samförstånd när jag rör mig bland människor. Fast jag är nog bara bitter. Trött på det mesta och inte minst människor. Bläk. Försöker att inte alls vara uttråkad av mitt kära liv. Mina sömnproblem har kommit tillbaka under den här veckan vilket känns jävligt segt, plus att ångesten spelade över häromkvällen.

Veckan har bjudit på två gruppövningar på universitet, öl och besök. I tisdags mötte jag upp Emilia på t-centralen. Tyckte mig även skymta ett knippe Dill på perrongen. Emilia och jag satte oss och drack några öl innan vi åkte hem till mig och slängde ihop tacos. Dagen efter var det farväl.

Torsdagen bjöd på öl i Tantolunden med Paulina och Ingmar, och igår var vi på Metro en sväng. Stället var över min förväntan, blandat folk och helt ok musik, för det mesta. Trevliga vakter för en gångs skull dessutom. Jenny hade med sig en mobil jag får låna tills vidare vilket var skönt. Så nu har jag samma nummer, och en mobil. Livet är ju snuskigt underbart alltså.

2 comments:

Anonymous said...

Kiss i lådan gissar jag på :D kattlådan då... hahahahaaaa!

Jane Doe said...

Haha. :D Inte var dag man får en skön dam från Djursholm att kissa i en kattlåda. Jag är superstolt.

Dessvärre var det fel, det är något mycket mer vulgärt än så.