Thursday, April 05, 2007

Roadtrip

Är riktigt trött, gick och lade mig sent i natt och så nu upp klockan 08:00. Försöker piggna till med hjälp av lite te och sötgrindcore, nämligen The Locust. Tycker att de är totalt oemotståndliga i sina insektskostymer och musikaliska begåvningar. Och kolla keyboardistens apcharmiga moves!



Det roligaste med att vara på en grindcore-spelning är att låtarna går så snabbt att publiken reagerar på att låten är slut med cirka tre sekunders fördröjning, annars har jag inte så mycket till övers för grindcore som fenomen. Förutom Pig Destroyer och The Locust.

I förrgår sket det sig med kvällen, jag fick inte med mig någon ut och satt och blev riktigt trött framför datorn. Framåt 20:30-tiden ringde B och sade åt mig att sluta vara så jävla mesig och komma med detsamma. Det tog emot, men jag släpade mitt arsle till Gamla stan och kom precis lagom till Stampen då göteborgska GO! With Fourteen O skulle gå upp på scenen. De gjorde bra ifrån sig men publiken var inte fullt lika entusiastisk som de kunde ha varit. Min favorit vart helt klart deras 8bits-version av Refuseds New Noise.

Riktigt roligt var det att träffa B igen efter att inte ha setts på över ett år. Efter bandets spelning blev jag guide åt dem med sällskap inklusive Björn. Att vara guide åt ett gäng hungriga veganer är fan inte lätt, särskilt inte när de inte ville lämna Gamla stan då deras bil stod där. Vi gick till Medusa och tog några öl, sedan blev det taxi hem till Fisksätra. Dagen efter fick jag hjälpa en vän i nöd, han var strandsatt i Sthlm utan pengar. Det dumma är att efter att jag styrt honom till rätta, fått i honom mat och iväg med ett tåg till Göteborg så var jag själv strandsatt. Och fick ångest. Jag var smart nog att lägga mina sista pengar på det där, men är övertygad om att det ordnar sig. Jag hjälper gärna de jag bryr mig om och litar på.

Snart drar jag till västkusten, vi kör en liten roadtrip och lämnar Stockholm vid 13:00. Stannar till i Göteborg över en natt och sedan vidare ned till mor. Det är så många man borde träffa där nere så jag tror nästan att jag dör. men jag får helt enkelt prioritera dem jag inte träffade sist jag var nere vilket främst är far i Göteborg samt Anneli och Mica och förhoppningsvis Emilia. Om jag har riktig otur så blir jag förkyld lagom till hemfärd som förra gången, sitter och nyser stup i kvarten sedan igårkväll. Tror att jag är allergisk mot veganer.

2 comments:

E said...

woho, my babys comin' to town!

Anonymous said...

Hoho, grindcore. Kul juh!