Tuesday, November 14, 2006

Diamanda Galás

This is fucking astonishing. Hail the queen of darkness. Jag fastnade för den här fantastiska damen för ca. två år sedan och ända sedan dess har hon lyckats trollbinda mig varje gång jag hör hennes moderliga skapelser. Snälla, ge det en chans, sätt dig i lugn och ro och var bara jävligt open minded.

The Poznan Jazz Fair -99

Pt. 1
Pt. 2
Pt. 3
Pt. 4
Pt. 5
Pt. 6


Återkommer med vidare reflektioner kring damen, nu får det bli lite välbehövlig sömn först.
Er Maria.

2 comments:

Peste said...

Vet du att jag såg Diamanda Galas live i Paris 1996. Det var hennes aids/döds föreställning Plague Mass... mycket mäktigt, obehagligt och fascinerande bra...
Hoppas att du mår fint,
kram kram

//P

Jane Doe said...

Gjorde du?! Du är typ ännu bättre än vad jag trodde. Vilket innebär bäst + bäst. Insane, när jag satt och skrev inlägget så tänkte jag ändå på det att fan, jag vill se henne. Hon är heavy.
Kram!