Friday, November 10, 2006

Helt ok.

På jobbet, 06:45

Sitter och väntar på kollegorna som skall börja för dagen, klockan är 06:45 och det är lugnt här. Mellan var tredje ord jag skriver så lyfter jag blicken för att se om det inte kommer någon bil. Man blir fruktansvärt sällskapssjuk av att jobba ensam på nätterna vill jag lova. Ute är det frost och jag ser verkligen inte fram emot cykelturen hem, jag fryser redan nu. Har tänt värmeljus på TV-bordet, satt på kaffe (starkt såklart) och tagit fram pepparkakor som kollegorna kan sitta och mysa med. Sitter själv och knaprar pepparkaka.
Nu kom Anna, så kan vi röka!


Och där tappade kulspetspennans udd min uppmärksamhet, mitt pass var över efter att jag rapporterat och suttit en liten stund med arbetskamraterna. Jag var sjukt trött och cyklade hem till sängen. Vilan varade ungefär till 13:00 då Mica ringde och sade att hon och Elin skulle titta förbi en sväng på kaffe. Jag gick motvilligt upp, tog en dusch och klädde mig. En trevlig liten pratstund med damerna, fast man blir rejält mör efter två nätters arbete. Eller iaf den här gången, då jag var så oförberedd och inte vilat något alls innan första natten. Dessutom blir jag hypersocial. Man jobbar natt, kommer hem, sover bort dagen, sticker direkt till jobbet och jobbar ensam natt igen. Det blir ju knappt något socialt umgänge över huvud taget, till slut bleknar minnet av hur en människa ser ut och hur denna låter. Min kropp har blivit lite sliten bara, en muskel ovanför mitt vänstra skulderblad gör fasansfullt ont, och trots att jag satt och försökte massera mig själv under största delen av natten så blev det inte så mkt bättre. Jag får skaffa mig en massör helt enkelt. Min höft tog även lite stryk igårkväll, men jag får skylla mig själv också. Jag blir ofta lite överambitiös när jag jobbar och tar tungt jobb själv, och som det ser ut nu så är min kropp inte byggd för sådär fysiskt krävande arbete. Även om man har div. hjälpmedel i form av liftar, glidlakan osv. så blir det en hel del tunga lyft, det kommer man nog aldrig ifrån.

FAN vad intressant det här vart, känner jag. Någon som har något roligt att berätta? Min bror hade det idag, han har fått ett stipendie i år igen genom studierna. Jag tror att det är för att han varit duktig, och vem tackar nej till 10,000 SEK för att vara duktig? Jag är stolt över honom. Dessutom har han fått ett examensarbete på Volvo med en studiekamrat, samt köpt två nya koola spela till sitt PS2, sade han. Jag tycker om min bror.

Nu funderar jag på om jag skall gå ut eller ej. Brukar sova hos Anneli, men hennes pojkvän tyckte nog att det hade varit skönt att inte agera hotell åtminstone en helg vilket jag har full förståelse för. Men samtidigt har de dragit in bussarna hem hit på fredagsnätterna (vilket jag fick erfara sist jag tog för givet att bussen gick hem vid 02:30 men istället fick ta taxi vilket blev dyrt), så no sovplats means no utgång på krogen. Och att ragga sovplats ute på krogen är verkligen inte min nisch, så det ser ut att bli en hemmakväll med kanske någon öl eller två. Såvida jag inte satsar på en nykter utekväll och kör till Falkenberg och hem sedan på natten.

No comments: