Tuesday, November 28, 2006

Fuck fuck fuck/Knulla knulla knulla

Om jag skall vara uppriktig så är jag ledsen. Det kan kanske för många tyckas vara oerhört mjäkigt och dramatiskt om man får höra själva anledning; det blir inget Woven Hand på Sticky Fingers för mig. Jävla skit, på riktigt. Så går det om man inte har vänner som lyssnar på samma musik som en själv. Då hade jag förmodligen köpt biljett tidigare, tillsammans med någon, men nu är de slutsålda. Och jag är ledsen.

Först tänkte jag att jag skulle kunna dra ned till Malmö och se fantastiske Woven Hand på fredag istället, men då jag är väldigt mycket beroende av sovplats och sällskap så känns Malmö rätt kört - jag umgås inte med skåningar. Så istället tänkte jag att jag kunde åka upp till Stockholm och se honom på söndag istället. Känner lite fler människor där, och jag skulle säkert kunna få med mig någon, om jag så skulle bjuda. Men nä, då var det slutsålt där med.

Det är inte utan att jag känner en gnutta ångest. Ni vet när man ser fram emot något, tackar nej till andra tillställningar, vilket jag gjort, och går och tänker på det där man skall göra flera flera veckor innan. Och sedan BAM!!! så bara försvinner det. För lite drygt ett år sedan var jag med om samma sak. Sigur Rós sålde slut snabbt som in i helvete, och jag grät faktiskt. Jag gick och kände vemod och tomhet i två dygn, innan jag började släppa det lite smått. Först planerade jag att åka till närmsta ställe som hade lediga platser kvar. Kollade upp, och: Dresden. Jo men tjena.

Blä, vad ledsen jag är, klump i bröstet :(
Nu blir i alla fall mina gamla tjejkompisar glada då jag ändå kan komma till Maddes feta födelsedagskalas som jag tackade nej till för någon månad sedan p.g.a. Woven Hand. Och jag får träffa dem. Hoppas man får tårta...

No comments: