Thursday, November 23, 2006

Maria Lejonhjärta

Alltså. Ibland kan man bli sådär tom och jobbig, och då fastnar man lätt där. Men fan, inte inatt! Fick precis ett samtal från Amsterdam som verkligen fyllde mitt hjärta med värme totalt, och jag kom precis fram till att jag har inget jävla harhjärta. Jag har ett lejonhjärta. Och det känns skönt att förstå! Tack för att du ringde. Tack för att du är så fruktansvärt jävla snäll mot mig och behandlar mig med full respekt och värdighet. Tack för att du jämt stöttar mig och uppmuntrar mig. Tack för att du får mig att förstå vem jag är. Framförallt, tack för att jag får se vem du är. Det är ta mig tusan guld värt. Och brudarna...de är bara lömska, av ren natur.
Jag ser fram emot boktipset!

Fast, med hjärtat fyllt av värme så vart jag påmind om att jag bryr mig mycket om en annan människa också som jag dessutom är lite orolig för. Denna ständiga oro. Precis lämnat rehab, befinner sig på en fest där folk runt omkring skjuter droger...vad fan gör du på ett sådant ställe? Du är ta mig fan sanslös. Kan du inte någon gång låta mig känna mig någorlunda säker på att du har det helt bra, att du är i total trygghet? Jag vet att tryggheten i sig kanske kan kännas väldigt otrygg och rastlös för dig (sluta skratta, E), men jag finner ett jävligt stort affektionsvärde i dig, gå inte och slarva bort dig. För även du har fått mig att förstå vem jag är. Och du vet hur vilsen jag har varit. Jag behöver dig. Vem skall jag annars gå runt med på söder och kräkas utanför pubar? Nej, just det.

Åh, vilket flow jag känner nu, jag kan likagärna vara rättfram och fortsätta. Haha, fan vad jobbigt det här blev. Jag brukar blotta mig själv rätt rejält, men det här tar priset.

David, jag saknar dig som in i helvete. Relationen som råder efter att vi avslutade den tidigare relationen känns så jävla konstig att jag liksom inte riktigt vet vad som händer, vad som kommer att hända. Även om det inte kommer att fortsätta på det viset så...det finns ju alltid en form av fortsättning på allt? Eller nej...jag glömde. Det är så jag vill se det. Ok, visst, men jag avskyr iaf när saker och ting tar tvärt slut. Det är ju fan helt fuckat. Jag blir paranoid helt enkelt.
Hur som helst, jag vill iaf att du skall veta att du betyder fortfarande enormt mycket för mig och har lämnat ett stort avtryck. Ibland svärtar det lite för mycket och gör ont, särskilt när jag t.ex. läst din blog som du vet, men i det stora hela ångrar jag absolut ingenting. Du är så jävla fin. Jag tar det dock jävligt hårt att det gör så ont bl.a. med tjejer hit och dit. Men hey, jag är inte mer än tjej. Och det är deras tur, där. Och min tur på mitt håll. Shoot me. Och...inget "du är fin, jag kan inte ge dig det du är värd och det vet du"-mail. Det är jättefint, jag tackar och jag niger men blä...jag blir så ledsen då. Jag kräver ingen sådan respons. Jag blir bara så jävla nere då. Dum tant.

För att lura och avleda mig själv från det här jävligt öppna, pinsamma, blottade och känslosamma läge så kan jag ju avsluta med att HA HA, på lördag blir det nog Göteborg. Då skall jag dricka öl med Erik, Oscar och Felicia. Sedan kanske jag tar några bärsa med Ola och hans stökvänner. Och kanske med dig också. Då skall vi besöka Henriksberg. Där är det 18-årsgräns. Det är 60-talsrocktjosanhejsantema också, tydligen. Jag vill vara rolig och hipp, och tänker kanske ha på mig min skitsnygga blommiga skjorta. Den är för liten. Och blommig. Jag kanske vill känna mig lite mer hipp och tar på mig mina gamla jeans som säkert är sedan sjuan-åttan som jag sytt in kilar i bensluten på (syns dock inte på bilden). De är nästa lite för korta, kilarna, men lite 60/70-tal blir det allt ändå.

[HYPE]Jag är bra[HYPE]

15 comments:

Anonymous said...

Hurra! Partty! Kom skittidigt, vi skall ha förfest från lunch.

David said...

Jag saknar dig också, ibland saknar jag din röst eller ditt skratt, ibland saknar jag att va inne i dig, ibland saknar jag dina pussar och kramar, ibland saknar jag till och med ditt sätt att göra mig irriterad.

Men jag är rädd att mitt kontrollbehov skulle förstöra allt om vi hördes nu, för jag skulle aldrig acceptera att du träffade någon annan eller lever som jag gör. Ha tålamod med mig baby.

Tusen kramar

Anonymous said...

Åh herremingud..ha inte tålamod med den där och låt honom inte kalla dig baby. Lägg märke till ordet IBLAND, hur ofta det förekommer. Gillar man nån på riktigt så gör man, då finns inga ibland.
Och vad är det för sätt, att indirekt säga att du inte ska träffa någon annan när själv han gör det? Förlåt, men vilket ego. Han utnyttjar bara det faktum att du gillar honom och vet att du gör som han säger för att du hoppas..

Jag har varit i samma sits själv och ser först nu i efterhand hur blind jag var då, vilka konstiga fantasier jag hade..men fasen vad skönt det är när man väl kommer ur det (tro mig, man gör det)!

Jag känner inte dig men har följt din blogg ett tag nu och tycker att du verkar förtjäna så mycket bättre. Med tiden kommer du inse det också.

Var bara tvungen att yttra mig, kunde inte bara se på.

/Anonym 28-åring

Ohfelia said...

Om det är med dig du menar jag så skulle jag gärna vilja träffa dig när du ändå är här. Förlåt om jag lät mitt nervösa tillstånd gå ut över dig. Jag ville inte anklaga dig eller Erka :/ Men ibland går orden före hjärtats röst.

David said...

Anonym>> Du har ingen aning om min och Mias relation, så håll käften!

Jane Doe said...

Anonym - Jag vet inte riktigt vad jag skall svara på det där. Givetvis gillar jag David vilket förmodligen har märkts, men det betyder inte att jag gör som han säger. Vi har ca. 40 mil mellan oss och han skulle inte under några som helst omständigheter kunna kontrollera mig. Jag lever, som David, ett ganska så aktivt uteliv, träffar mycket folk och blir flörtad med, även jag. Jag tror inte att David är så korkad så att han tror något annat.

Jag är rätt nyfiken på vem du är egentligen och vad du har för syfte med kommentaren. Jag har varit med om sådant här förut, blivit varnad för folk och dylikt. Ibland känns det lite konstigt faktiskt.
Men jag tackar iaf för din kommentar, kul att du följt min blog ett tag! Hoppas det inte bara är för att följa min relation till David.

David - Anonym gick för hårt på. Men glöm inte att folk kommenterat vår relation mycket tidigare i din blog, utan att veta något om vad vi hade. Jag tyckte aldrig att det var så kul att läsa vissa kommentarer, men jag valde att tiga.
Strunt samma, det viktigaste är vad jag skrev till dig i inlägget, och det glädjer mig att du förstår. Jag menar allt jag skriver.

Jane Doe said...

Glömde mina polers.

Erka - Om jag tar mig till Göteborg på lördag så skall jag se till att komma i tid så vi kan köra en riktig sprinterfylla. Ladda kameran!

Mo - Vi får väl se till att boka in något! Jag tänkte kanske försöka hinna med far i V. Frölunda också.

Hugs 4 mah thugs, yo.

Anonymous said...

om att sitta stilla i lugn och ro innebär att jag skaffar en blog och fantiserar ihop ett liv som inte finns så backpackar jag hellre bland grynare och mushslynor ;)

fö håller jag med anonymous; girl, you gotto dump dat zero and get yourself a hero!
refuse loveslavelabour! ;)

nästa gång du skriver om mig, ge mig en cape

David said...

Lille söte far>> Det är helt ok om du tycker jag är en nolla, jag hoppas bara du tar dig en ordentlig titt i spegeln också.

Anonymous said...

du har glömt att aktivera din humor david. den ligger under start/program/tillbehör

David said...

Lille söte far>> Jag gillar inte humor, hela mitt liv är en ångestvandring, jag önskar att jag kunde skratta och glädjas som alla er andra men det går helt enkelt inte.

Jane Doe said...

Ouch.

Anonymous said...

toppen! mer skratt åt oss andra!

Anonymous said...

Nej nej jag försöker inte varna dig eller nåt, det var inte syftet med kommentaren. Jag kände bara igen mig i det du skrev och blev sen lite irriterad på killens kommentar. Han har iofs rätt, jag vet inget om er relation. Jag tyckte mig bara känna igen beteendemönstret och tycker väl inte att det är helt schysst...men men, om du tycker att jag gick på för hårt så gjorde jag säkert det.

Jane Doe said...

Anonym - Mja. Nä, jag vet inte riktigt. Man får skriva vad man vill här, annars hade jag valt bort funktionen. Tanken är att ni som läser givetvis skall skriva vadhelst som faller er in, utefter hur ni reagerar på mina inlägg.
Jag förstår dig, och är tacksam över att du förstår mig. Man kan må så fruktansvärt dåligt av en sådan situation, och det känns lite som att vissa underskattar the power of hängivenhet och lööv.

Jag tackar dig än en gång för att du läser och kommenterar.