Wednesday, February 21, 2007

BKÖ

Sitter och lyssnar på Bruno K. Öijers Dödens Tal, väntar på Sara. Tror jag. Lade mig och sov flera timmar innan och dreglade i omgångar. Jag brukar nog dregla i sömnen när jag sover oroligt tror jag. Hade jobbiga drömmar natten till idag och försov mig på köpet. Visserligen hann jag till föreläsningen i tid, men i all stress glömde jag att här skulle vara en visning klockan 10:00, så tanten fick städa undan lite. Nu vet jag inte vars något är.

Har kommit till ett ifrågasättande skede för tillfället, jag ser inte så mycket glädje i konkreta saker och en tryckande bekymrande känsla präglar mig varje sekund numera.

Samtidigt känns det jävligt tråkigt att hela tiden gå runt så där. Det slutar med att man rent mentalt spyr över sig själv. Så jag försöker att vara glad.

Sitter nu med Sara och äter choklad. Hon pratar i telefon med sin far och skriver till sin mor på msn medan jag precis gav fingret åt snön som singlar ned utanför fönstret. Jag vill kramas istället för att göra vulgära tecken åt vädret.

No comments: