Saturday, February 24, 2007

Pills and champagne

Just nu sitter jag och lyssnar på Joy Division och dricker vin. Det där Gazela som jag uppgav i listan på vad jag hade i mitt kylskåp för någon vecka sedan. Det är inte gott, köp det inte. Däremot är Joy Division skitbra. Köp dem.

Igår var Sara, Paulina, Jenny och jag i Blåsut hos Martin på förfest. Det var mycket trevligt, 2/3 av folket var gotlänningar, och 1/3 var falkenbergare. Blott en var ursprungligen från Stockholm. Perfekt blandning. Vi blåste vidare till Debaser Medis där det var någon speciell klubb för kvällen. Skön dansmusik som utgjordes av någon form av kvasi-electro och gott öl. 100 riksdaler i inträde däremot sved något oerhört, men vad gör man väl inte för lite party? Strax innan 04:30 tog Sara och jag bussen till Bagartorp från Vasagatan och sängen nalkades.

Idag gick vi upp någon gång runt 16:00, ångest! Jag avskyr när en hel dag bara försvinner så där. Ikväll är en relativt oplanerad utekväll, men det blir nog att jag släpar med Sara till Rocks och svirar lite. Just nu sitter hon som klistrad framför Melodifestivalen - ett fenomen som jag verkligen förkastar totalt. Hon blir förmodligen skitglad när det på Rocks vid enstaka tillfällen spelas låtar med Slayer och diverse andra band som är ungefär lika hårda som Lordi. Kanske kan hon charma Damon och be honom spela Carola. Jag tror det.

Oh, such pain in my rygg. Jag förväntar mig att minst EN erbjuder massagetjänst inom tre dagar, fritt fram.

Party.

No comments: