Monday, February 05, 2007

L1 GX1

Så, nu kanske skrivandet kan ta sin form igen. Befinner mig i Solna, har en semi-bostad här till vilken jag köpt en egen diskborste samt disktrasor.

I kylskåpet finner man...

1 liter standardmjölk
4 burkar Falcon Export à 50 cl
2 st. drickyoghurt tranbär/jordgubb/litchi
1 pkt Lätt&Lagom Oliv
1 Billingeost
1 burk Felix tomatpuré
En bit parmesanost
2,5 dl lätt-crème fraîche
1 tub m. kräftost
1 pkt grönsaksbuljong
1 flaska Felix tomatketchup
1 flaska Solbacka körsbärsvin
1 flaska Gazela (tydligen ett nytt portugisiskt vin, vitt och überbilligt - helt klart värt att prova)
1 flaska kranvatten

...medan man i resterande delar av köket hittar:

1 kg vetemjöl
1 pkt Wasa sport
Salt
Svartpeppar
Olivolja
Ett rosenbröd
1 pkt snabbmakaroner
1 pkt pulversoppa (mexicana)
1 burk kantareller
1 pkt fullkornspasta
1 pkt spaghetti
200 gr Marabou mintkrokant
1 godispåse med två saltlakrits-bumlingar kvar

Är ovanstående typiskt student? Är det något som fattas mig?

Har även införskaffat internet som jag varit utan sedan jag flyttade hit. Det känns betryggande och bra, en gammal internetnarkoman som jag skulle förmodligen aldrig kunna tänka sig att leva en längre period utan internet om nätterna. Det är näst intill otänkbart.

Annars har jag mest slappat den senaste veckan. Eller ja, förutom att ha glidit runt med inre stress då. Har knappt pluggat (läs inte alls), handlat och burit på saker fram och tillbaka vilket halvt förstört mina stackars händer samt druckit alkohol och haft himla trevligt med människor. Var i lördags på Rocks vid Mariatorget med Paulina, Jenny och Alex. Helt ok ställe, det påminner om ett gammalt stammishak i Falkenberg (Upstairs) då liknande musik spelades, liknande människor samlades och atmosfären var ungefär i samma stuk.

Igår (söndag) försökte jag plugga till dagens GX (gruppexamination) men efter mycket suck och stön så beslutade jag mig halvt för att skippa det över huvud taget. De är inte obligatoriska utan ger mest en chans till att plocka extrapoäng inför tentan. Sex GX kommer att äga rum under våren och innan tentan, och för varje godkänd GX (skriftliga och muntliga frågor) hugger man ett poäng.

Efter att en söderkis peppat mig, så skrev jag ihop mina rader imorse, åkte till Stockholms Universitet och knep ett jävla poäng. Well, det är inte något att vara så värst stolt över då det visade sig vara alldeles för lätt. Under diskussionsdelen höll jag dock nästan på att ryka ihop med en jurist. Jävla pack.


Näe, nu är jag klar med det här. Ledsen att det blev ett brokigt inlägg, men jag var tvungen att mest förklara läget och få undan gammal skit!

X

3 comments:

Anonymous said...

Koolt! Mia-bajs, vet du! Jag kanske får en lägenhet till slut. Hurra! Det verkar ganska troligt ivarjefall. :)
Då får du komma hit och hälsa på! Och jag får väl komma upp och hälsa på också. Nån jävla dag. YO!

Jane Doe said...

Det gör mig glad, vad skönt att det löst sig.

Givetvis, Erik. Så länge jag har tak över huvudet här uppe så har du det med. Välkommen för fan.

Anonymous said...

WICKED! Och samma gäller dig, även om det liksom inte riktigt behöver påpekas så! Vavavava