Wednesday, February 28, 2007

Vilken dag, jag åker till Prag.

Hade väntat mig massvis med gratulationer och presenter idag, men näe. Även en massa myspussar och vad nu kan tänkas, men inte det heller. Det blir ju tyvärr inte så mycket sådant som singel.

Jag tog saken i egna händer.

Efter plugget och lägenhetstitt åkte jag in till stan och shoppade loss lite. Två tröjor (varav en var ful vilket jag upptäckte precis), tre BH:ar, ett par trosor och sex par sockar. Sedan vart det in på ICA Kvantum i Ringen där jag shoppade mig en prinsesstårta, pepparchips och godis samt trekorns-frallor. Innan jag vek av till Skanstull så gick jag in i fiskaffären och köpte kräftsallad. 59 pix, billigt. Men en sådan här dag skall inte vara billig. Särskilt dyr skall den vara när ingen bryr sig.

Avsaknaden av alkohol känns tung, men jag får frossa i godsaker istället.

5 comments:

Anonymous said...

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!!!

frida said...

Ha ha. Jag satt och funderade länge på om du fyllde år och det var därför du förväntat dig presenter. Men så tänkte jag liiiite till. Och vi har ju namnsdagsfikat här hemma för en utav alla Marior ikväll.... så, Grattis på namnsdagen vettja!

Jane Doe said...

Tack. :)
Nä...namnsdag är väl inget särskilt. Fast ibland inbillar man sig att det är större chans att människor i ens omgivning stöter på namnet under dagen och skänker en och annan tanke. :)
Tyckte mest att det var en kul grej, blev värsta stora grejen med tårta och stuff.

frida said...

Joooo, man ska ta alla tillfällen man kan för att få fira! Namnsdagar är toppentillfällen för lite vardagslyx.

Unknown said...

Namnsdag, bajsdag. Jag får aldrig någon uppmärksamhet. Det är därför jag äter salt. :(