Sunday, February 11, 2007

Köldtjock

Fredag
  • Föreläsning på SU.
  • Möte med internetkompisen Sara, shopping samt öl på Axela och Broder Tuck.
  • Full klockan 20:00.
  • Pendeltåg hem.
  • Pendeltåg till stan.
  • Öl på Söders hjärta.
  • 7-eleven
  • Taxi hem till Ulriksdal.
  • Sömn
Det var riktigt trevligt att träffa den där Sara, vi fungerade precis lika bra som jag trodde att vi skulle göra, om inte ännu bättre till och med. Shopping, öl och espresso blandat med skitsnack är hur bra som helst. Dessutom pratar hon dalmål. Lovely!


Lördag
  • Någon stunds pluggande.
  • Dusch
  • Pendeltåg till Karlberg.
  • Biljard och öl vid Fridhemsplan med Jenny.
  • Skrattattacker.
  • Äcklig Cuba Libre på Dining Club vid St. Eriksplan.
  • Köldchock
  • T-bana till Mariatorget.
  • Öl och dans på Rocks.
  • Dregen
  • Trevligt folk.
  • Äckligt folk.
  • Tjack
  • Hemgång till Paulina.
  • Sömn
Varken Jenny eller jag kände oss pepp på party inför kvällen, så vi beslöt oss för att ta samma pendeltåg till stan, spela biljard, dricka öl och bara vara bittra tillsammans. Det blev en riktigt lyckad start på kvällen vilket resulterade i att det även blev en fortsättning på vår utekväll.

Hela kvällen var riktigt rolig. Vi anslöt oss till Paulina & co. på Rocks och dansade som tokar. Något som dock kändes lustigt var killars beslut att ta sig friheten till att antasta en, har nog aldrig varit med om så mycket tallande och rumpklatschar under en och samma kväll. Oanständiga förslag och till slut fick jag även en drink över mig. Förstår mig inte på människor ibland, och det är vid sådana där tillfällen man önskar att man hade en pojkvän att dra sig undan med. Att man hade varit tingad.

Något som var dumt från min sida, som jag tänker på lite så här i efterhand, är att jag drack många öl som andra ställde fram åt mig. Fast även om jag vet att man bör vara försiktig med sådant där, så krävs det nästan att någon tar bort alkohol från mig som jag fått av andra för att jag skall avstå. Litar kanske en aning för mycket på människor runt omkring, men det kommer jag förmodligen att fortsätta med.

Blev till slut riktigt full och trött, och efter lite tjat och gnat p.g.a. relationer och tjack så somnade jag på Paulinas soffa när vi gått hem när Rocks stängde.


Söndag
  • Game Cube
  • Slappa
  • McDonald's
  • Sällskapssjuk
  • Ulriksdal
Precis som det ser ut. Känner mig väldigt ensam och sällskapssjuk, vill kramas, pussas, hånglas och ha sex. No biggie, men det känns lite vemodigt. Det sistnämnda är givetvis inte det viktigaste, helst hade jag velat ha någon att bara vila jämte just för tillfället.

4 comments:

Anonymous said...

Hjärtat regerar som vardagsrum. Basta. Att Dining Club inte lyckades skaka ihop en god drink förvånar lite.

Jane Doe said...

Jag vet, själva stället som sådant gav ju helt klart ett intryck av säkerhet, men nä. Både Jenny och jag var överens om att de inte var goda. Han använde sig av en rom jag aldrig sett innan, försökte se vad det var. Föredrar förmodligen ljusare rom för lite mer friskhet i Cuba Libre.
Sedan får man skylla sig själv om man beställer två sexor, klart det smakar sprit då.

Men jag vart faktiskt himla förtjust i Dining Club! Verkade vara skönt folk, och alldeles lagom. Schysst, dit vill jag nog igen.

Ohfelia said...

Vadå Dregen?

Jane Doe said...

Dregen var på Rocks, samma ställe som jag var. Det var nämligen så att Nicke Borg stod som DJ den här aftonen, så därför gled Dräggel runt lite fram och tillbaka. Han är äcklig. :D