Thursday, February 15, 2007

Kraftwerk - Das Model


Jasmine plåtade Paulina och mig på Rocks i lördags. Paulina ser ut att ha större bröst än vad hon har, och jag...jag ser mest för jävlig ut. Men det gör inget!

Vi hade vår andra gruppexamination i tisdags, och det gick bra ytterligare en gång, så nu har jag plockat med mig två poäng hittills att tillgodose på den kommande tentan. Grattis, tack. Var så fruktansvärt trött på GX:et bara, satt mest och inspekterade mina kurskamrater. Upptäckte att vi har en äkta fitta i klassen. Hon verkar vara riktigt dryg och otrevlig! Satt och grinade illa så fort någon annan öppnade munnen och försökte dessutom smälla professorn på fingrarna när han en gång ifrågasatte hennes grupps teorier. Riktigt orutinerat. Usch. Men nog om henne.

En annan tjej i rummet fick mig att tänka till. Hon såg så där söt, osminkad, mystisk och Stina Nordenstam-liten ut. Det jag tyckte var konstigt var att hon satt och tittade på mig i stort sett konstant. Känner vi varandra? Känner hon igen mig? Borde jag känna igen henne? Och jag vet inte, hon kändes bekant på något vis. Men det kändes konstigt och faktiskt lite jobbigt. Människor som inte kan sluta titta på en gång på gång skrämmer mig. Jag kände mig jagad - som om hon var ute efter mig. Mycket knepigt.

Igår var det ju som bekant Alla hjärtans dag. Jag hoppas att ni alla hade en himla mysig dag och kväll, själv tog jag pendeln till Sollentuna och Jenny. Vi shoppade varsin godispåse på ICA och kilade sedan hem till henne där vi drack några glas vitt, käkade godis och tjötade skit. Sprang till pendeln vid 00:20 och hann precis med hem till Ulriksdal.

Idag hade vi en föreläsning om missbruk. Sjukt jävla tråkigt, bruden som stod där framme var riktigt dålig som föreläserska. Jag tror att det handlar om att vi varit himla bortskämda hittills med duktiga föreläsare, men dagens tog priset. Jag övervägde att gå därifrån till och med. Satt kvar en stund och pluggade i biblioteket och kom sedan hem. Det tråkiga är att jag blir så trött när jag kommer hem. Hinner inte läsa mer än några rader i kurslitteraturen innan jag rent ut sagt måste lägga ifrån mig boken för att vila. Men jag är i alla fall snart klar med GX 3 som äger rum nästa vecka, det är bra.

Och så imorgon får jag träffa mor. Hon, hennes rullstolsbundna sambo samt min storebror besöker Stockholm och moi, och det skall bli riktigt roligt tror jag! De blir här till söndag, och när de åkt tänkte Paulina och jag styra upp lite hemlisar vilket också blir intressant.

Sedan vill jag bara flytta. Hjälp.

1 comment:

Anonymous said...

VAD SÖTA NI ÄR!!!!!!!!!!!