Tuesday, February 20, 2007

Wiimani

Det ligger en brud i min säng. Vad som hade varit värre är om det hade legat en brud i min någons säng. Nu är det Sara, och Sara är min goda vän sedan nio år tillbaka. Det känns ganska bra att veta att hon är här hos mig och att hon är trygg. Låter henne sova här några dagar då hon pluggar i Sundsvall men är nere på praktik i fjollträsk och inte hade någonstans att bo. Min hyresvärd var inte så där jättepigg på det i början, men det där är en lång historia och tråkig likaså. Därför besparar jag Er den.

Har plockat upp alla mina ägodelar och spritt runt i rummen, äntligen kan jag börja leva i mitt eget krypin igen efter att ha röjt undan allt inför husvisningar.

Igår vart jag riktigt förvånad över hur svårt det är att vänja sig vid att gå i kängor när man varit ifrån den vanan ett tag. Mor fick med sig mina Underground upp, nyputsade var de och finfina. Men när jag fick dem på mig så kändes det som att gå i pjäxor. Riktigt konstigt. Jag har dock börjat vänja mig nu, och förstår varför jag hade på mig dem jämt periodvis.

Dagarna går, jag drar till Sollentuna och slappar med Jenny och Paulina. Idag sällskapade jag förkylda Paulina och spelade lite 8-bits Nintendo och Wii. Wii är riktigt skoj, jag önskar att jag kommer att kunna fixa ett eget - snart! Vem fan behöver träning när man har Wii?

No comments: