Monday, February 26, 2007

Fyndig titel

Ni är så tysta. Jag har påpekat det innan, men jag börjar nästan bli lite förundrad nu. Både på gott och ont.

I alla fall, i lördags satt jag hemma med Sara en stund på kvällen. Vi hade förfest på två personer; jag satt och drack vin här framför datorn medan Sara gottade framför Melodifestivalen. Jag avskyr schlager. Det är nästan det värsta jag vet. Men Sara älskar det, och må så vara. Fast jag vill gärna säga att det faktiskt är rent ut sagt orimligt att finna någon tjusning i det.

Vi sprang till pendeltåget strax vid 22:00 och åkte vidare till Mariatorget och Rocks. Det blev först en hel del öl och sedan massvis med dans. Jag fick värja mig mot en iransk rocker från Malmö vid ett flertal gånger vilket vart lite smådrygt. Jag förstår inte varför människor inte kan ta en på orden när man säger rakt ut (fast vänligt) att man inte är intresserad och att man vill gå hem utan personen ifråga.

Det blev en snabbvisit på Rival precis jämte, men det kändes stiff som fan varpå vi kilade tillbaka till Rocks. Beställde ett maxmål, en cheddardip att ha i hamburgaren samt en söt liten potatisgratäng på Max innan Sara och jag tog bussen hem.

Idag var det gruppexamination numero fyra på universitet och jag fick mitt fjärde poäng inför tentan. Känns riktigt skönt. Åkte hem vid 12:00, slängde på en tvätt och stack sedan in till stan för att fika med bl.a. Jenny.

Kom hem för en stund sedan med Sara, har tydligen lyckats tvätta några av hennes 30-plagg i 40 istället. Ojsan hoppsan. Så går det när man slänger allt i en hög på golvet. (Du vill inte att jag skall tvätta åt Dig.)

Idag har ni varit flitiga besökare. Inte unika, men återkommande, och det är Er jag vill åt.

På onsdag blir det destination Fisksätra för att kika på ett rum som verkar helt ok. Tack David och Isa.

No comments: