Monday, February 12, 2007

Hjartað hamast

Efter att ha skrivit ihop tisdagens skriftliga GX-uppgifter så känner jag mig sjukt trött och sliten. Vill inte sitta här ensam, det är så fruktansvärt jävla tråkigt så det finns inte.

Men jag antar att det bästa är att gå och lägga sig. Somna, inte känna av något sådant där för att imorgon vakna relativt tidigt och gå på föreläsning. Men jag vill inte sova ensam ju. Känner mig så ofattbart mycket tryggare när jag får sova precis bredvid någon. När jag ligger ensam hör jag mina egna hjärtslag flämta, som om något inte är som det skall.

Nåväl, nu får det bli så ändå.

2 comments:

Anonymous said...

Hej hej!

Tänkte bara ställa en lite udda fråga. "Hjartað hamast" är ju en låt med Sigur Ros och det betyder, om jag inte är helt fel ute, "hjärtat bultar/slår". Vet du möjligtvis om det stämmer?

Tack på förhand! Låten är tokbra, för övrigt.

//Alex

Jane Doe said...

Tja Alex,

Ja men precis, det stämmer bra. Hjartað hamast (Bamm bamm bamm) skall den till och med heta. Och det kanske gör det hela mer förståeligt. Låten är tokbra, och då jag har kollat närmre på texten så kan jag intyga att texten är jävligt bra!