Tuesday, February 20, 2007

En tjock och ful dag.

Äh. Så tråkigt skall vi inte ha det.

Idag steg jag upp med tuppen, fixade frukost till Sara och följde henne till pendeltåget. När jag kom hem yttrade hyresvärden sitt missnöje och demonstrerade hur mycket man hör ned när vi är två här uppe.

Grejen är så här...att det gjorde mig på så sjukt jävla dåligt humör. När hon gick upp till mina rum medan jag skulle stanna där nere för att höra, så gick hon hyfsat hårt på golvet och drog i stolarna. Men jag gör aldrig så där. Det var så jävla orättvist av henne att överdriva att jag nästan blir besviken, för jag har hittills annars tyckt att hon varit helt ok och snäll liksom.

För att kompensera det där så ställde jag mig i duschen, hängde upp tvätt och klädde mig sedan i klänning innan jag kilade till skolan. Man kan må bättre av att piffa till sig.

Nästa missöde var när jag levde upp till min hårfärg i en av skolans alla datorsalar. Det enda som fanns ledigt var datorer med Linux, och jag har aldrig befattat mig med Linux. Resten kan ni säkert fundera ut själva. Efter sju minuter fick jag dock min utskrift, så allt vart frid och fröjd. Jag kostade mig till och med på att skjuta människor på universitetet med mitt flashminne och trots mina ljudeffekter så gjorde jag det mycket diskret. Inga dog.

Sedan störde jag mig på fittan i min GX-grupp ännu en gång, ibland vill jag strypa syretillförseln i hjärnan på henne men då jag fick mitt tredje GX-poäng lugnade jag ned mig en bit och tog bussen hem. Lagade middag lagom till när Sara kom hem från praktiken, och sedan stack vi till Sollentuna för att jaga semlor. Utan resultat drog vi istället ihop en marängsviss, kilade till Jenny och spelade Wii för att sedan frossa.

På vägen hem ramlade jag i trappan.

Har betalat hyran, måste kicka ut min gäst (som för övrigt varit en god vän sedan nio år tillbaka, drygt), och det lutar åt läggdags. Måste hitta någon annanstans att bo. Jag vill verkligen inte något. Kan inte bara någon skjuta mig?

Jag är på uruselt humör. Jag är det verkligen på riktigt. Är totalknäckt och började precis gråta. Allt kan dra åt helvete.

No comments: