Thursday, February 01, 2007

Untitled

Usch, jag är så jävla trött nu för tiden. Både psykiskt och fysiskt. Jag är trött på att oroa mig för boende, jag är trött på all jävla snö som slaskar och har sig, jag är trött på gruset de lägger ut på trottoarerna vilket gör det svårt att gå med klack. Jag är trött på att det enda jag drömt om de senaste nätterna är vätebomber, spädbarn och giftinjektioner. Viva mina drömmar, säger jag bara. Jag hade förmodligen kunnat lägga upp en blog enbart byggd på vansinnesdrömmar och dylika spektakel, men det känns inte så roligt.

Jag är inte rolig.

Igår vid Fridhemsplan frågade en femtonåring mig om han fick lov att följa med mig hem. Först trodde jag att det var ett sjukt och vulgärt förslag från hans sida, men det visade sig att han tydligen var utslängd ur hemmet och såg mig som lämplig surrogatmor. Då jag sade att det dessvärre inte gick för sig undrade han om det berodde på att jag hade mina barn hemma. "Barn?! Ser jag så gammal ut?" utbrast jag och jag vet att jag inte ser så där gammal ut. Jag ser inte ut som en typisk morsa heller, för den delen. Sedan kom jag på att jag förmodligen såg rejält sliten och tärd ut, ljög ihop något om en sambo som väntade där hemma och inte hade blivit glad om jag släpade hem en tonåring.

Är det fel att ge en cigarett till en femtonåring? I vilket fall så gjorde jag det, önskade honom lycka till med vad det nu var han försökte uppnå, och lät klackarna ljuda nedför Fleminggatan på väg mot sängen efter lite väl mycket öl.

Idag har jag ätit två pizzor. Det är fan ta mig sinnessjukt. Fast däremot har jag ju sprungit fram och tillbaka som en jävla tok de senaste dagarna så det är nog ingen större skada skedd.

På t-banan imorse så lekte jag Extreme Makeover. Det var särskilt en liten tjej som satt mitt emot mig som verkligen skulle ha blivit ursöt med lite botox i underläppen, för hon såg knappast klok ut. Och så satt jag där, och var elak och dömde. Och jag orkade inte skämmas.

Kommer nu så här på efterhand ihåg ett litet inslag sedan i lördags utanför Debaser som verkligen är ett typexempel på sådant jag var rädd för att stöta på allt för ofta i Stockholm. Pretto, pretto, idioti. När jag står där i kön, efter nästan 30 minuters väntan, så kommer det tre jävla snorungar och ställer sig vid sidan av kön och nästan längst fram. Jämsides med mig.

Killen som stod i täten hade på sig någon form av långkalsonger. Ovanpå det, ytterligare ett par långkalsonger. Nä, skall jag vara helt ärlig så förstod jag inte vad han hade på sig, men det var säkert moderiktigt fast ändå inte. Till det ett par sneakers samt oidentifierbar jacka. På näsan vilade ett par glasögon som förmodligen hade passat i en insamlingsconteiner i ett U-land. Han behövde dem förmodligen inte, men de vart ju säkert stentuffa liksom. Han såg ju inte klok ut, han var rånöjd! Usch. Bakom sig följde en kort blond tjej samt en neutral snubbe som åtminstone såg någorlunda vettig ut. Men den där killen i täten, som tyckte att han skulle tränga sig in i kön och kanske hähä'a lite som bara korkade killar kan göra; jag ville bara slå honom. Äckliga jävla människor!

Kom även på att jag råkade i bråk med två tjejer när Debaser stängde. Jag stod och köade för att kunna hämta ut min jacka, och folket bakom började trycka på. Till slut vart det så stort tryck att folket kring mig samt jag flög åt sidan för att försöka undgå att inte bli nedtrappad av äckliga och drinkfulla tjejer. Vad var problemet? Nåväl, jag intog min ursprungliga position, men upptäckte dessvärre att två tjejer precis trängde sig före. Jag var på så jävla kasst humör den där kvällen så jag missade inte chansen att gnälla ytterligare lite.

Jag sade åt dem att jag tyckte att det var konstigt att de först stod bakom mig och nu framför mig. De sade något halvkaxigt tillbaka varpå jag av någon konstig anledning frågade dem om de var homosexuella. Det hela slutade med att de kallade mig feminist gång på gång och sedan orkade jag inte mer. Vadå feminist? Jag förstod först inte. Sedan kom jag på; de kallade mig givetvis feminist eftersom jag har örhängen i form av kvinnotecknet. Fan vilken jävla diss av dem då. Åh, människor gör mig så jävla uttråkad.

Jag är rolig.

No comments: