Monday, February 19, 2007

Spansk helg

Helgen som nu varit kan definitivt sammanfattas som en jävligt trevlig sådan. Fick besök hemifrån i fredags av mor, hennes sambo och storebror. Det var ett kärt återseende, och var dessutom skönt att få upp lite mer av mina saker. Jag följde med till deras hotell, och det slutade med att vi bodde i samma hotellrum hela helgen, alla fyra. Har hållit mig borta härifrån en del då det varit förberedelser inför visningar av huset, det skall nämligen säljas.

Vi var sent ute i fredags med bordsbokning, och det slutade på Picante (tror jag), en tapasbar på Fleminggatan. Mycket god mat, och vi begav oss glatt vidare mot Allmänna Galleriet efter att Mårten föreslagit stället. Tyvärr fanns det inga möjligheter för min mors rullstolsbundna sambo att ta sig upp till lokalen, så vi avrundade kvällen med öl på Flying Scotsman. Somnade sedan jämte mor på hotellrummet i hennes kimono.

I lördags åkte mor och jag ut hit för att städa mina rum inför visningen. Det blev sedan lite effektiv shopping, dusch, öl i hotellbaren och, tack vare min bristfälliga fantasi, tapas på stället Ramblas i Hornstull. Där satt vi en lång stund innan jag drog med min storebror till Rocks. Öl, öl och öl, och även lite Paulina och Jenny. Vi tog t-banan till hotellet vid 03:00 och jag somnade ytterligare en natt jämte mor.

Idag har vi åkt runt med bilen lite, handlat hem mat åt mig och nu senare på dagen beslöt jag mig för att kila över till Jenny i Sollentuna en stund. Kom hem för en timme sedan, trött.

No comments: