Wednesday, December 06, 2006

Circle Takes the Square

Jag är uttråkad. Jag har verkligen velat skriva massvis de senaste dagarna men när jag suttit här i New post så har jag känt ett stort hål av någon ful jävla typ av intetsägande känsla. Kanske den fulaste. Det verkar som om jag synkat lite med härlige Hermann just ang. grejen att det bara inte blivit något nu i veckan. Visserligen har han betydligt fler bollar i luften än vad jag har, men mina tankar tar upp så jobbigt mycket tid att jag ibland driver mig själv till vansinne.

Medan jag sett besökare komma och gå, så har flera idéer poppat upp i huvudet för att sakteligen blekna. Igår kände jag väldigt starkt för att skriva om depression. Men så börjar hjärnan att mala, analysera...är det för passé? För söndertuggat? För pubertalt? Som om jag bryr mig, det är ju min blog? But still...alltid de där återkommande men ändå-känslorna som sätter spärrar och hinder. Sjukt är det. Jag har även börjat ifrågasätta min användning av språk. Jag känner mig begränsad, instängd i skitmeningar och för svensk men ändå inte svensk nog!

Jag tvivlar helt enkelt på mig själv. Och den mest spännande händelsen idag var när jag för en liten stund sedan kräkte upp lite magsaft och av ren reflex råkade svälja det igen. Mm, syra.

Kyss mig.

Och jo, förresten. Jag har kirrat en sk. "shoutbox" som ligger i högerkolumnen. Om man känner för att skriva något men samtidigt känner att det inte har med något av inläggen att göra, så kan man kladda lite där.
Och jo, förresten. Gå in här och regga er på det angivna referensnumret om ni har tid och lust. Jag avskyr själv sådana där grejer, men sedan tänkte jag efter och kom på att jag faktiskt jobbar 07:00-21:00 på julafton och förtjänar en fin klapp eller två...har man chans att få prylar gratis bör man ta chansen, gör det ni också! Glöm inte kolla upp vilka av prylarna som är värda mest i pengar, man bör liksom utnyttja till fullo. Mjölka skiten ur dem, och passa på att terra era kompisar.

Terracotta.

Jag mår inte så bra, alls...kom jag precis på. Jävla piss. Men jag kramar er.

2 comments:

Alex said...

Det tog mig ungefär ett år, kanske ett par månader hit eller dit, att komma igång. Jag stod fast vid dessa skitmeningar och grät blod. Men jag tog vidare. Jag började om från början, det var min lösning. Du har två val: A) Fortsätt B) Sluta

Jane Doe said...

Yes, fast det är dock inte mitt blogskrivande som är det huvudsakliga problemet, även om det kanske framstår så i inlägget.

Det där är två självklara val, men personligen så ser jag sällan saker i enbart "svart eller vitt". Om jag hade gjort det, hade jag slutat för flera, flera år sedan, långt innan ni hade lärt känna mig genom min blog.