Monday, December 18, 2006

Sparris och bollar


  • "Jamba" och div. annan skit till mobiltelefoner - Jag förstår inte vad det är för människor som går på sådant där. Vem fan vill ha en juckande flodhäst i stringbikini i sin mobil och som dessutom betalar för det? Och vem vill ha en frodig jävla ko som trycker upp sina spenor i skärmen och skrålar "MUU MUU MUU"?! Reklamen för skiten på tv får mig att rysa. Jag använder min mobiltelefon till att svara i telefon, ringa upp andra, som klocka, skriva in viktiga anteckningar plus att det blir ett och annat sms. Varför måste allt vara så otroligt barnsligt och färgglatt? Usch.
  • Shirley Clamp - Jag kan inte hjälpa det. Jag tål inte den rödhåriga mastodontkvinnan som kom till att bli en folkkär gestalt. Jag avskyr ditt sångsätt, jag tycker inte att du är söt, jag avskyr att du inte kan låta bli att talla på vackra verk som innan besjungits av bl.a. Marie Fredriksson och Cyndi Lauper, för nej, det blir verkligen inte bra. Jag tycker att ditt namn suger. Dessutom bor du i Borås. Stick.
  • Politiker - Sluta vara så jävla tråkiga. Jag har följt några riksdagsdebatter de senaste veckorna och jag tycker att det är sjukt långtråkigt. Det enda som sägs är "blabla jag undrar ditten och datten", "blabla jag undviker att svara", "blabla du undvek att svara så nu börjar jag med smutskastning", "smutskastning tillbaka och kanske ett litet diskret personangrepp" och följer ungefär samma mönster för varje person som ställer sig där framme och introducerar de punkter som han eller hon valt att ta upp. Ibland hoppas jag att EU får större och större makt och att tråkmånsarna här hemma får så lite som möjligt att säga till om. Det är väl egentligen ett av de starkare argumenten till att gå i täten för EU.



  • Sol - Det finns få saker jag saknar så mycket som solen under vinterhalvåret. När den lyser med sin frånvaro istället för på ens ansikte känner man sig på sätt och vis sviken och förrådd! Jag vill ha grönt gräs, öl, cigg, solglasögon, sköna människor, en park, sol och tjo och tjim!
  • Klackar - Man står och dansar med sina tjejpolare, tar en klunk av sin öl och har bara så jävla trevligt. Plötsligt ser man på sina vänners blickar att man fått en beundrare, och genast börjar en form av stående analsex då beundraren trycker sig mot en bakifrån och tar på ställen man inte får ta på. Det är då man kör armbågen i magen på cpbarnet och bestämt stampar med sina klackar på offrets fötter. Det gör ont. Men så sade Lena PH också, och jag bryr mig varken om Lena PH eller äckliga semi-dansanta sliskbollar.

4 comments:

Anonymous said...

Hemskt att folk tagit Clamp till sina hjärtan... Vart är samhället på väg. :(

Jane Doe said...

Det är helt jävla sinnsykt da!

Ohfelia said...

Snyggt med bilderna innan!

Jane Doe said...

Dubbelgångare? Scary. Men tack. :D