Saturday, December 30, 2006

Mina nyårsaftnar.

2005

En spontan nyårsafton. Egentligen skulle jag fira nyår med Mica och Sofie inne i skogen i Älvsered, kände mig dock allt annat än sugen på detta då jag aldrig drog jämnt med Sofie back then. Efter ett överraskande telefonsamtal ställde jag in mina planer i Älvsered och begav mig in till Falkenberg istället. Tre gamla tjejkompisar och jag satt i en pojkväns lägenhet och hade det hur mysigt som helst. En stund senare kom Maddes pojkvän och hans kompisar och vi gick sedan innan tolvslaget tillsammans uppför Arvidstorpsbacken till en annan fest och skålade in det nya året. Jag stod och hoppade på en sådan där dansmatta, hånglade med en jättekort kille och ställde sedan till med hyss.

Karin och jag gick tillsammans in på toan och låste om oss. Båda var lika kissnödiga men Karin hann först. Nöden har ingen lag, så jag satte mig över kattlådan som stod jämte toalettstolen och kissade lite. Vi skrattade och tyckte mest att det vart en mongokul grej. Något senare gjorde vi om det, men nu var det Karins tur. Jag tyckte dessutom att det var skitkul att jag fick Djursholmstjejen till att kissa i en kattlåda. Dessvärre reagerade värdparet radikalt. Rätt som det var när festen var som mest igång så hörde man plötsligt ”VEM FAN HAR PISSAT I KATTLÅDAN?!” De flesta var ovetande om situationen, och jag frågade lugnt ”Men…var är er katt då?” Den var tydligen inlåst på vinden, och rätt som det var så slängde de ut oss alla från festen, och folket gick hem. Jag förstörde alltså festen, plus att jag inte fick sova hos min kompis då hennes pojkvän förstod att det var Karin och jag som var skyldiga. Däremot släppte han in Karin i lägenhetshuset. Där stod jag i minusgrader, utelåst men ändock jävligt glad i hågen. Jag skrattade fast var en aning förbannad då jag blev lämnad ute i kylan. Började då gå genom stan och ut till Annelis lägenhet. Det tog tid, jag stannade och lekte i snödrivor och klappade kisemisar, men till slut kom jag fram och fick sova.

Det är knappt så jag vågar gå in på Intersport i Falkenberg efter händelsen då värden är butikschef där.

2004

Hade köpt biljetter till Hertigen, stället som Robert Wells tog under sina vingar och försökte styra upp. J som jag dejtat några månader tidigare bad mig komma dit när vårt dejtande pågick då han och hans kompis anordnade skiten, och jag ville gärna se honom när han kommit hem från Bergen, Norge. Mica och jag skyndade oss på kvällen till André. Där hann jag precis öppna min Asti Cinzano och halsa på högst tjugo minuter innan vi var tvungna att ila vidare. Vi skulle dela taxi med några tjejkompisar till mig som även de skulle till Hertigen, och vi befann oss i samma del av stan. Mica och jag sprang genom buskar och hoppade över staket i ungefär tio minuter innan jag såg en taxibil och chansade på att det var den. Det var rätt och vi åkte iväg mot Hertigen.

Lämnade in min biljett, och J sade att jag inte fick gå in om jag inte gav honom en kram. Det var ju det jag egentligen ville mest. Sedan minglade vi runt lite bland folket, jag höll utkik efter J hela tiden men han var totalt jätteupptagen med att hålla koll på allt, som värd. Vid tolvslaget hade jag tappat bort alla mina kompisar, och J gick förbi mig utan att säga något. Krossat hjärta. Jag blev sentimental och letade upp Mica. Vi två hämtade ut våra jackor och sprang in till stan. Äntrade Upstairs och firade med folk vi trivdes med.

2003

Krossat hjärta.

2002

Konstigt. Övervägde att köpa gräs, satt inne i ett rum med en främling som inte sade något och hyllade en av mina alla favoritlåtar, I Wanna Be Your Dog med The Stooges. När det blev dags sprang vi ned till Tullbron för att bevittna fyrverkerierna varpå jag som vanligt tappar bort mitt sällskap. Minns inte mer.

2001

Färgade håret rosa, söp i Saras fars persiennfabrik innan vi gick till Tompa. Där drack jag, åt upp Tompas familjs all choklad, ringde en jävla massa mobilsamtal från deras hemtelefon och rätt som det var ramlade Emma i trappan och kunde inte stå på sitt ena ben. Vi snodde grannens pulka och drog tillsammans in henne till stan (en jävla bit). Firade tolvslaget i Arvidstorpsbacken då vi inte hann in till tullbron i tid och stack till Ylvas lägenhet där jag fick en köldchock. Happy New Year!

No comments: