Monday, December 18, 2006

Hush

Lugna sig, fröken. Kom ihåg orden du gav åt P igår när P kände precis likadant som du gjort ikväll.

Jag unnade mig några djupa andetag, torkade tårarna med handen och försökte sansa mig. Det lyckades, men visst finns alla tankar kvar. Men det är lättare att se helheter när man lugnat ned sig lite, och visst vet jag att jag inte är ensam. Jag vet att jag är omtyckt och uppskattad.

Igår efter krogen så ringde jag upp Amsterdam. Han är en av de få jag nämnt som liksom känner av hela mig. Han gör mig på gott humör, han gör mig rörd och han lugnar även ned mig. Säger fina saker och känns på något sätt som en underbart rar själsfrände, trots åldersskillnaden på drygt tretton år. Honom vill jag aldrig förlora. Han är dock skyldig mig ett recept plus ett boktips, jag väntar otåligt!

Erik är en annan given själsfrände. Det känns dock ibland som att jag tar mer än vad jag ger. Han får stå ut med så mycket ångest och ledsamheter från min sida så det är sjukt. Och jag trivs inte med att ta mer än vad jag ger, men då jag redan tagit upp det med honom och sagt att han får skälla på mig om han vill, så hoppas jag att det är ok. Jag tror att Erik är den ende som torkat tårar från min kind. Han torkar till och med bort massvis med snor med sin hand, medan jag gråtande protesterat och sagt att det faktiskt är äckligt och skrattat lite. Du är så jävla äkta.

Nu skall jag sluta nojja för idag, lägga mig och läsa Röde Orm och sedan sova.
Och jag tycker om Dig, det vet Du. Tråkigt att det är som det är. Eller jag vet inte riktigt, egentligen.

Puss!

14 comments:

Anonymous said...

Hush-a-bye, don't you cry,
Go to sleepy little baby.
When you wake, you'll have cake,
And all the pretty little horses.

Jane Doe said...

Hehe. Det är dags att plocka fram C93 nu inför julen, favorit-julmusiken.

Du är bra.

Anonymous said...

Du med. :)

Nick Cave-versionen är fin också.

Jane Doe said...

Tror jag hört den för ett tag sedan, tycker nog bättre om C93.
Men låten jag bad dig skicka till mig igår vart ju jävligt passande, du kanske inte lyssnade på den? Jag bad mest om den för att den är så jävla tuff och funky, men jävlar, Curtis tröstade mig lite med sina ord, haha.

Anonymous said...

Jag har hört den förut, HALLÅ!

Mja, Tibets version är lite mysigare. Och mer feeling, liksom. :)

Jane Doe said...

Ja, klart du har, det är ju en klassiker liksom. Men inte alltid man lägger märke till de där fina orden. Fan vilken mysgubbe Curtis var!

Jo, fast jag gillar inte den där kassa versionen när han mest viskar.

Anonymous said...

Men det är ju Tibet-versionen, när han typ bara viskar? ELLER VAD MENAR DU!??!?!!?!!
Det är ju två versionen på albumet, en Nick Cave-version, och en Tibet-version.

Vem är Curtis? :/

F.ö. är All the pretty little horses en amerikansk folkvisa. :)

Jane Doe said...

Oj. Jag får nog kolla upp det där. Men jag vet att jag haft en Tibet-version där han sjunger lite mer normalt liksom. Du menar alltså att Nick Cave sjunger på samma album. För det är inte Nick Cave, det är jag säker på!

Curtis Mayfield - Move On Up

Anonymous said...

Åhjo, eller jag vet inte. Har ju det nedladdat, men det står Nick Cave-version, och det ÄR Nick Cave som sjunger.

"[i]"All the Pretty Horses," which Tibet describes as a personal favorite, features guest appearances from Coil's John Balance and [b]Nick Cave[/b][/i]"
Nu kollade jag upp, och jag hade rätt. Vet inte om det finns någon version där Tibet sjunger "riktigt", den är iallafall inte med på albumet.

Anonymous said...

Äh, det blev fel med taggarna.

Jane Doe said...

Njae, jag hade inte själva albumversionen på datorn, det var något annat.

Anonymous said...

Guvasjukt. :)

rbnu said...

Jag måste protestera här och påpeka att även jag har torkat tårar från din kind. I den rent bokstavligen bemärkelsen, that is. :*

Jane Doe said...

Ja, det har du ju. :) Du gjorde det sjukt bra. Jag har torkat tårar från din kind också. Nu är frågan...vem har tafsat Erik på tårkinden?