Saturday, December 02, 2006

Ni och er jävla sömn

Jag är ta mig fan så jävla trött på skiten att jag imorse funderade på att gå ut till garaget och dra en spade i huvudet på mig själv.

Lade mig strax efter 02:00 i natt, och började som vanligt med att vrida och vända på mig, ligga på mage, rygg, vänster och höger. Med kudde och utan kudde. Sände ett sms till Erik där det stod Fuck vad jag HATAR min insomnia! :( Jävla pisskuk, kram ungefär vid klockan 03:00. Sökte lite sympati och stöd, och även om jag inte ville störa honom då han befinner sig i Lund hos sin flickvän så kändes det tryggt. Och jag vet att han alltid finns för mig. Jag fick ett svar i stil med att jag skulle slappna av, sätta på lite lugn och avslappnande musik och fokusera mig på en muskel i taget. Jävla hippiefasoner, tänkte jag, men jag tryckte på strömbrytaren till min laptop, satte på mig hörlurarna och lade upp en lugn playlist. Och där låg jag...utan vidare resultat. Efter ca. tio låtar fortsatte jag att vända och vrida på mig, och en stund senare gick jag ut med en kudde och min filt. Knöt en sjal om halsen och lade mig på kontoret där vi har en extrasäng. Kanske skulle fungera bättre där? Där var det dessutom svalt.

Lite efter 04:00 skickade jag ytterligare ett sms till Erik: Det här suger verkligen. Kram. Allt jag ville var att somna, och jag kunde inte ta en Stilnoct som jag gjorde förra natten då det var lite för sent. Håll ut kompis, snart sover du. Läs lite i någon bok! Krama fick jag tillbaka, och jag tänkte att ja, Erik har rätt. Varför klagar jag? Jag sover snart. Då började katten föra ett jävla liv, och krafsade på mors dörr. Jag tänkte att hon vaknar säkert snart av det och öppnar, men efter fem minuter gick det mig på nerverna, så jag gick upp och följde katten till köket. Öppnade ytterdörren men han ville inte ut i regnet. Satte mig på huk och höll mig för huvudet, vad fan ville kattjäveln? Jag orkade inte bry mig utan släppte in honom hos mor och gick och lade mig igen. Funderade på att lägga mig ute i soffan och prova det...

Jag måste ha somnat till en snabbis, då jag vaknade av att mor satt på sängkanten. Hon undrade varför jag låg ute på kontoret och hade blivit orolig då hon inte hittade mig i min egen säng. Jag förklarade, och hon frågade om hon skulle lägga sig jämte. Jag tänkte att det kanske kunde hjälpa mig att somna in tryggt, och dessutom underlätta för henne då hon brukar lägga sig där om nätterna eftersom hennes sambo snarkar så. Jag låg alltså sked med mor, men inte fan funkade det heller. Någon timme efter skulle mor prompt ha i mig två Alvedon, så vi gick till köket och jag sade att jag kanske borde försöka i min egen säng igen. När jag lagt mig och tittade på klockan som visade ungefär 07:36 (tror jag) så skickade jag det sista sms:et till Erik. Vill inte verka negativ men...BAJS. :) kram. En halvtimme efter det somnade jag förmodligen till, och vaknade strax efter 10:00 nu.

Förstå vilken jävla natt. Det kan ha varit värre denna natten p.g.a. att jag hade lite förkylningskänningar i halsen och fick ligga och svälja titt som tätt mot kliandet, men brukar aldrig ligga vaken på det här viset bara för den sakens skull.

Jag måste förföra John Blund.

PS. Tack Erik för att du finns. Det är jävligt bra, du är bätt. DS.

2 comments:

rbnu said...

Varför kunde du inte ta en Stilnoct? Jag tar en varje kväll! *älska stillizar* :D

Jane Doe said...

Nja, det är väl mest en princip jag har. Jag vill få ordning på mna sömnvanor i sådana fall, och om jag tar för vana att ta en Stilnoct vid vilken tid på dygnet som helst så är mina sömnvanor fortfarande bad - och jag blir pillerknarkare.