Friday, December 15, 2006

Once a failure...

Gick upp vid lunchtid, tog en röyk och vart ciggskakis. Det brukar inte gå så bra att röka på fastande mage, konstigt att jag inte lär mig av mina misstag. Jag tycks aldrig göra det. Dum flicka.

Mor serverade lunch, gratäng på torsk och räkor med potatis till. Jag är ingen sucker för fisk, så jag tvingade i mig en miniportion. Min mage brukar inte kräva så mycket mat, så mätt och belåten fräschade jag till mig en snabbis och körde till Varberg med mor. Först pantade vi PET-flaskor och burkar för cirka tvåhundra kronor och sedan var det dags för ett besök på Apoteket. Jag julhandlade medicin för tusen jävla spänn, det kändes som ett rån men det är ju illa tvunget dessvärre. Kollade lite på julklappar for my people och köpte smink till mig själv. Var inne i en leksaksaffär och tittade på grejer åt min halvlillebror i V. Frölunda på fyra år, men det blev mest att jag hittade en käck cowboyhatt, satte den på huvudet och gick runt och kände mig svintuff. Jag är verkligen ingen effektiv julklappshandlare skall ni veta. Men en klapp vart det i alla fall, och efter en stund släpade jag med mig mor in på Paganini. Kaffe och jordgubbs-cheesecake var mumma, och innan vi åkte hem igen så gick vi in i en parfymaffär och drog förmodligen med alla dofter hem.

Och nu sitter jag här och lyssnar på Antonys urvackra stämma. Och känner mig på sätt och vis bedrövad över början på nästa år. Bekymrad över hur jag skall göra och sådär. Och den största hemligheten är att jag faktiskt nojjar lite över att börja plugga igen. Jag sjabblade bort mig så totalt på gymnasiet trots att jag kunde göra så jävla bra ifrån mig, och jag är rädd att göra om det. Jag är rädd för att känna mig ensam i Stockholm, att de där gamla ångestkänslorna av staden skall komma tillbaka. Kanske är de värre nu? Men jag kanske inte skall börja bekymra mig innan jag har ett boende klart.

Jag tycker att tomten skall komma med en lägenhet i Sthlm åt mig i julklapp. Dessutom förtjänar Erik en lägenhet i Göteborg nu när värdgrisarna börjar knorra. Fixa, tomten!

No comments: