Saturday, December 30, 2006

Bubbel

Jag hoppas att det blir en rolig morgondag. Förmodligen drar jag till Sara framåt kvällningen, gör mig i ordning innan vi tillsammans går till AIK-vallen i Falkenberg. Vi skall festa med våra gamla tjejkompisar, och med dem kommer deras respektive och andra som varken Sara eller jag känner.

Det är ett typiskt sådant därnt svårt gäng att komma in i, de kör enbart med interna skämt och skall höras mest med sina skålar och snapsvisor. Idrottsmänniskor och par är vad de är. Förmodligen är landslagsspelaren i innebandy Magnus Svensson med, och jag brukar vara den enda som inte känner mig road av fucking innebandy. Eller präktighetsfasoner. Nej, usch fy och blä! Men det blir ju lite vad man gör det till, och jag har ju som tur är med mig Sara som befinner sig på ungefär samma nivå som jag, trots att vi jämt tjafsar.

Jag kan tänka mig att morgondagen kommer sluta på följande vis att Sara och jag förmodligen kommer att göra bort oss totalt, fly fältet och kila in till stan och krogen istället. And I say no romance. Ibland känner man det bara. Och imorgon vill jag inte ha med killar att göra på något annat sätt än att skåla med.

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! Tack alla ni som jag fått chansen att bekanta mig med under året som gått och som på ert egna lilla sätt förgyllt min vardag. Några av er kommer att höra från mig imorgon.

Puss

2 comments:

E said...

tack för smset. du förgyller mitt liv.

Jane Doe said...

Det är du som är guldklimpen, jag bär bara skärmar som reflekterar. ;)